Steve Johnsen sikret SIF/FUVO3 seier med youtube-scoring

 

Pål Moløkken slutter aldri å score

Det var en jevn kamp som utspant seg på Skogbygda stadion. Gjestene sparket godt i fra seg og tok også ledelsen etter 38 minutter. Fem minutter senere utlignet tidenes mestscorende i Skogbygda, Pål Moløkken til 1-1.

2.omgangen var så vidt i gang da målsniken Steve Johnsen sendte hjemmelaget i ledelsen, og like før timen var spilt økte Gaute Borgenholt til 3-1. I det kampuret passerte 80 minutter reduserte Lørenskog3 til 3-2.

There is only one Steve Johnsen

På overtid fikk de fremmøtte se en goal man må lete lenge etter på youtube for å se maken til. Kulthelten Steve Johnsen, spilleren som ble kalt Pubspilleren fra Burnley, lenge før klubben de rotet seg opp Premier League. Mannen som er elsket og hatet blant FUVO-fansen, vartet opp med et fantastisk mål som det kommer til å gå gjetord om i mange år fremover.

Her er målscoreren sin egen beskrivelse av målet

  • Jeg må være ærlig å si at jeg ikke har sett alle målene på Skogbygda stadion, men jeg fikk et greit treff, sier han med et stort smil om munnen. Moro å kjenne at det sitter litt enda. Er nok det fineste målet mitt, etter brassesparket mot Hvam for noen år siden.
  • Jeg fikk ballen rundt midten av banen, ut til høyre, og tok med ballen noen meter forbi benken. Siden det var på overtid og vi ledet 3-2, så hørte jeg noen kommentarer om å gå mot cornerflagget. Men fikk en følelse av at jeg burde skyte i stedet. Så ser opp og sikter faktisk på det lengste krysset. Jeg kjente at den ville  gå inn når jeg traff ballen. Det gjorde den også!
  • Tror faktisk jeg strekker henda i været før ballen er inne. Hvor langt hold tør jeg ikke skryte på meg, men det var ikke mange meterne forbi benken vår. Hvor langt får noen som ikke var i like stor ekstase som meg fortelle, sier en “passe” fornøyd målscorer til Nesfotballen.

Lørenskog3 reduserte en gang til slik at sluttresultatet ble 4-3 til hjemmelaget.

9 poeng på de fire siste matchene

SIF/FUVO3-trener Daniel Heimnes konstaterte at guttene hans stod veldig godt i forsvar og at de kun følte seg truet på dødballer.

  • Vi evnet å spille oss godt ut av press og holdt godt i kula frem til kreftene tok litt slutt. Men da tok viljen og moralen til samtlige over og vi kriga inn en fullt fortjent seier som fint kunne vært med større margin.
  • Det toppet seg da Steve avgjorde med en av de fineste scoringene som noen gang har blitt scoret på Skogbygda stadion på overtid. Stolt av gutta som reiser seg og spille ren så god kamp kort tid etter en tung bortekamp forrige torsdag (7-0 tap for LSK4), sier Heimnes til Nesfotballen.

Den nye treneren har fått enda bedre defensiv struktur inn i gruppa, og laget har nå tatt ni poeng på de fire siste kampene. I neste kamp bør man plusse på ytterliggere tre poeng da bunnlaget Ytre Rælingen tar turen til Skogbygda Stadion. (Fredag 7.september)

8.divisjonstabellen kan ses her: https://www.fotball.no/fotballdata/turnering/tabell/?fiksId=158571

SIF/FUVO3 stilte med følgende tropp: Jonas Frigård, Alexander Olsen, Bjørn André Brendengen, Eivind Husås, Kim Andre Granaas, Niklas Martinsen, Gaute Borgenholt, Robin Pettersen, Pål Moløkken, Steve Johnsen, Tobias Borkern Hermansen, Tom Robin Brenna og Andreas Rønold Johnsen

 

Denne artikkelen er sponset av

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg