Sølv til Vilde Holt i Nederland

Det ble stor norsk jubel for Vilde Holt  etter lørdagens avsluttende EM-runde i enduro i Nederland. Men det ble nervøse minutter og timer før andreplassen var et faktum.

Den ekstra spenningen etter målpassering skyldtes at tidtakningssystemet ikke fungerte som det skulle. Dermed tok det tid før resultatlistene forelå.

Fredagen vant Vilde Holt prologen. Lørdag fikk hun andreplass. Og også i går kom hun nummer to. Dermed ble det sølvplass i denne EM-runden i Nederland til Vilde Holt.

-Det ble utrolig spennende da de tre siste tidene ikke kom opp på listene. Vilde hadde kjørt fort, men hvor fort ante ingen. Det viste seg at Vilde hadde kjørt styggfort og vant flere av testene. Da listene kom på veggen viste de at Vilde hadde kjørt seg inn til sølvplass, sier pappa Torkel Holt til Norges Morsykkelforbund.

-Jeg er bare så glad. Det var et team-resultat, sier Torkel Holt etter gårsdagens suksess.

Vilde Holt selv var svært så fornøyd etter gårsdagens målpassering.

-Jeg er så glad, så glad. Nå begynner arbeidet for alvor med å bli stabil på pallen. Det er ikke alle underlag jeg er like komfortabel med, men jeg skal jobbe hardt under vinteren i Portugal for å bli bedre. Det gikk fort i helgen, men jeg klarte å henge på farten til de beste og vant fire av etappene i dag. Så jeg er veldig fornøyd med helgen, sier Vilde Holt til Norges Motorsykkelforbund.

-I denne EM-runden klaffet alt. Lite feil og jeg kjente at all treningen gjennom sesongen kom til rette, sa Vilde Holt etter at tredje dag med kjøring var over i går.

Juniorlandslagstrener Erland Thomassen i enduro strålte i går etter at prestasjonene var i havn på lørdag kveld.

– Det var utrolig moro at Vilde presterte jevnt hele helga og fikk en andreplass. Det gir motivasjon til de andre utøverne i laget – og viser at topplasseringer er mulig, sier Thomassen.

 

Les hele artikkelen på Norges Motorsykkelforbund sin hjemmeside her

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg