Vilde Holt fra Skogbygda kjørte søndag inn til en sterk 5.plass i EM-runden i Polen

Vilde Marie Holt ble nummer fem og hadde to etappeseire i dag.

-Det løsnet skikkelig i forhold til dag en. Det ble kaos i noen bakker og kø på transport – og hun fikk da tre minutter tillegg. Vilde burde etter mine vurderinger blitt nummer fire, men en av de andre utøverne greide å prate bort et minutt hos juryen etter målgang. Men vi er veldig fornøyde uansett, sier landslagssjef Pål Anders Ullevålseter til Norges Motorsportforbund sin nettside

Selv skrev Holt følgende på sin facebookside_

  • Yeeeeah!!! I dag feirer jeg min første bestetid på noen etappe i EM. 2 ganger vant jeg etappene over de andre damene. Jeg kjørte meg opp fra nesten sist til 4 plass. Men så bestemte juryen seg for at en annen jente burde få 4 plassen så da justerte de tidene til hennes fordel!!! Ikke så mye å gjøre med. De sitter der med sykkelstyrebartene sine (ikke noe galt med det, de hadde det bare) og bestemmer det de vil selv. (Minnet mest om den politiske riktig vennskaps stemming fra melodi Grand prix) Men er fornøyd med egen kjøring bortsett fra den første ekstrem testen som ødela for meg i dag også. Ikke tvil om hva jeg må trene mer på til neste år. Farten er der, nå skal klatringen på plass i løpet av vinteren.
  • Nå er det Nederland som står for tur og der har de i alle fall ikke gjørmete lange bratte bakker. Det gleder jeg meg til.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg