Sykkel. Amund Grøndahl Jansen og Team Jumbo-Visma med nok en triumf

Team Jumbo-Visma gikk ut på søndagens avgjørende jaktstart i Hammer Series og holdt unna til seier i Stavanger søndag.

– Det var bra, det, sier Amund Grøndahl Jansen vinnerlaget til TV 2.

– Vi har nok kanskje ikke det aller sterkeste tempolaget og mangler litt spesifikk trening for øyeblikket, men vi fikk det i dag, sier nordmannen videre.

Du kan lese hele artikkelen fra TV2 her

————————————————————————————————————————

Ledelsen til Jumbo-Visma var aldri truet, og Amund Grøndahl Jansen og co. suste inn til sammenlagtseier i årets første runde av årtes Hammer Series. 17 sekunder bak fulgte Team Sunweb. Jumbo-Visma sin eneste nordmann hang med helt til mål.

– Det må være bra det. Man må kjøre hardt 30-40 sekunder hver gang jeg er i front. Det er noe jeg er god på, men jeg ser først og fremst på meg selv som en klassikerrytter foran spurtopptrekker. Men lagtempo er også noe jeg kan kjøre, sier Amund Grøndahl Jansen til procycling.no.

Selv om en triumf i Hammer Stavanger ikke er det største man kan vinne, så er en seier fremdeles en seier.

– Det er alltid gøy å vinne. Jeg vinner heller en etappe i touren, det gjør jeg. Men vi er konkurransemennesker og vi liker å vinne. Så vi er glad i bussen etterpå nå. 

Her kan de lese hva prosycling skrev

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg