Vilde Holt: -Jeg har aldri kjørt bedre

Sist helg kjørte Vilde Holt (bildet til venstre) fra Skogbygda inn til sølvplass i EM-runden i enduro i Nederland. Hun startet med seier i prologen på torsdagen, ble nummer to på fredagen – og fulgte opp med ny andreplass og sølvplass totalt i runden på lørdagen.

-For meg er dette det beste jeg noensinne har kjørt. Å holde konkurransefart på dette nivået er utfordrende. Her var det et relativt ukomplisert underlag, noe som presset farten ytterligere opp. Så jeg er veldig fornøyd med å kunne holde farten til de beste og «tukte» de litt innimellom også. Helgens løp var det første store løpet jeg klarte å sette sammen flere dager og holde tempo oppe uten uhell, sier Vilde Holt.

Hun har nå fått EM-suksessen på noen dagers avstand.

-Det å stå på pallen i et europamesterskap er nesten litt surrealistisk. Det er det øyeblikket du har trent så mye for, alle lange tunge treningsøkter og alle smerter fra krasjer en har hatt oppigjennom. Operasjoner og rekonvalesens med vanskelige beslutninger å ta. Alt…alt blir bare løftet bort og «rusen» av pallplass fyller hele kroppen med glede. Samtidig skjønner en at et mål er oppfylt og har flyttet seg til gjennomførte delmål, så nå begynner jakten på neste, sier Vilde Holt.

Men sesongen er slettes ikke over for Vilde Holt. Flere tøffe konkurranser gjenstår.

-Nå reiser vi videre til Frankrike og siste runden i VM. Skal trene et par uker i tilsvarende terreng sammen med noen av de franske jentene. Ambisjonene i VM er å fullføre to dager og få poeng på begge.
Så er det hjem og NM for deretter å sette kursen til Gotland for å kjøre Gotland Grand National (verdens største enduroløp). I år gleder jeg meg spesielt siden det er en stor gruppe fra Norge som skal over, med flere jenter fra Dirtbikegirls. Det blir gøy. Uka etter går turen til Portugal hvor jeg skal trene for neste sesong til over vinteren, sier Vilde til Norges Motorsportforbund sin hjemmeside

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg