Det nye styret har et klart mål om å videreutvikle klubben, med særlig fokus på økonomi, drift og rekruttering, slik at NES IK fortsatt skal være en inkluderende klubb med aktivitet for alle.
Styre Nes Ik 2026
Styreleder: June Sandum
Nestleder: Gro Lyrstad
Styremedlem: Tine Thoresen
Styremedlem: Linda Rosenberg
Styremedlem: Mina Brenni
Styremedlem: Svenna Estensmo
Varamedlem: Lita Frydenlund
Varamedlem: Morten Wikstrand
Takk til avtroppende styre
Glenn Gjevik takker av etter tre år som leder og nestleder i klubben. Unn Hietmann gir seg etter to år i styret, sammen med Lars Otto Johansen.
NES IK ønsker å rette en stor takk til alle avtroppende styremedlemmer for innsatsen og det viktige arbeidet som er lagt ned for klubben gjennom flere år. Deres bidrag har vært svært verdifulle for utviklingen av NES IK.
FUVO tok i mot Odal til den siste treningskampen før alvoret braker løs med seriekamp i 4. divisjon mot Leirsund førstkommende lørdag.
Gjestene har gjort det bra i treningskampene og er allerede videre til tredje runde i kvalifiseringen til NM 2027 gjennom seier over Flisa og Sørskogbygda. FUVO på sin side har ikke gjort det alt for godt i treningskampene, men stilte med sitt beste lag for sesongen.
Odal FK kom best i gang
Hjemmelaget var ikke påskrudd fra start og det tok ikke mer enn tre minutter før Odal FK tok ledelsen. Bortelaget var best i innledningen, men etter hvert som omgangen steg fremover så kom FUVO mer og mer med i kampen. Den andre store sjansen i matchen var det også Odal som sto for, men målvakt Rino Lund Johnsen vartet opp med en strålende redning da Odal-spissen kom alene med han.
FUVO nærmest ledelse til pause
Lund Johnsen satte så i gang et raskt angrep hvor ballen endte hos Fredrik Krogsæter, som kom seg ned til dødlinja før han la inn i boksen til Jonas Grahn, som utlignet til 1-1. Resten av omgangen var FUVO det førende laget. Etter en halvtime kom Leo Bollerud til en meget stor sjanse, men tidligere FUVO-keeper Mathias Scharning Lundberg, vartet opp med en solid redning. Rett etterpå pekte dommeren på straffemerket etter felling inne i boksen. Den til vanlige så sikre straffeskytteren Noah Veiby gikk frem og satte det ikke alt for gode straffesparket til venstre, men der var også Scharning Lundberg og reddet. Hjemmelaget hadde foruten straffemissen også et skudd i stolpen og tverrliggeren.
Noah fikset 2-2
Mange trodde Eirik Kalland sendte FUVO opp i ledelsen ti minutter etter sidebytte, men assistentdommeren var oppe med flagget. I stedet tok Odal FK på nytt ledelsen etter et hardt skudd som Rino Lund Johnsen måtte gi retur på. Gjennom hele andre omgangen ble det gjort bytter over en lav sko hos begge lag. Med drøyt tjue minutter igjen å spille slo Tobias Solem Karlsen en corner som endte med en heading fra Torjus Murud Heiberg inn i klynga til Noah Veiby, som tverrvendte og feide kula over målstreken til 2-2.
Resten av omgangen ble tidvis oppstykket grunnet de mange byttene, men alt i alt en opptur for et FUVO-lag som begynner å se ut som et fotball-lag.
Neste kamp for FUVO er lørdag 11.april, hjemme mot Leirsund.
FUVO stilte med følgende lag: Rino Lund Johnsen, Eirik Kalland, Tomas Holmestad, Tobias Solem Karlsen,Sander Taugland, Jonas Grahn, Noah Veiby, Marcel Agbor, Fredrik Krogsæter, Leo Bollerud og Mads Rismoen. Benyttede innbyttere. Anton Engen, Firsum Menasjie, Torjus Murud Heiberg, William Skoglund Larsen, Sebastian Jørgensen, Rayan Bargharar Jahromi
Norges Håndballforbund arrangerer Hummel Bylagsturnering i Stavanger helgen 24.–26.april 2026. Region Øst skal stille med tre guttelag og tre jentelag i turneringen, og hvert lag skal bestå av 14 spillere og 2 trenere samt en teamkoordinator.Bylagsturnering (ofte Hummel Bylagsturnering) er en nasjonal håndballturnering for regionale lag med jenter og gutter i 15-årsklassen (SPU 15), hvor utvalgte talenter fra ulike områder representerer sin region, ofte i Stavanger. Det fungerer som en topputviklingsarena der bruttotropper trenes opp før man går fra 22 spillere til endelig uttak av 14 spillere pr lag.
Bruttotroppen var på 22 spillere og vår bygd hadde med to målvakter i Julie Bratlie fra Hvam og Mia Husebø-Isaksen fra R&Å J 2010. Da det endelig uttaket på 14 spillere ble gjort så var det bare Husebø-Isaksen som kom med i troppen, men Bratlie er reserver og kan bli haste innkalles på tvers av troppper.
Formål: Kartlegging av talenter og spillerutvikling i regi av Norges Håndballforbund.
Deltakere: Regionale lag (f.eks. Region Innlandet, Region Øst) bestående av 14 utvalgte 15-åringer.
Prosess:
Spillere blir kartlagt gjennom regionale samlinger og bruttotropper før de endelige lagene tas ut.
Det var mange som tok veien til Hvam Kunstgress for å overvære klubbens første cupkamp. Dessverre ble Leirsund et hakk for gode i matchen som til slutt endte med 7-0 seier til gjestene. Det er heller ikke å legge skjul på at ting ikke akkurat har gått på skinner for A-laget til Hvam de siste sesongen. Etter flere år med mange oppturer og opprykk, Etter opprykket i 2022 har laget slitt i bunnstriden i 5.divisjon de siste årene. Heldigvis er lys i tunnelen før årets sesong.
Bedre rustet enn på flere år
Laget har signert gode spillere I Henning Torgnesskar fra R&Å, Gøran Haga fra Hauerseter og Fredrik Olsen fra Oslo-klubben Østlandskameratene. Alle tre spilte i Hvam og ”storhetstiden”. I tillegg har laget fått Ole Holter fra FUVO, som i fjor spilte G16 fotball for samarbeidslaget FUVO/Hvam. Emil Paasche kommer fra Tverrlandet, Sondre Steinshaug fra Orkla og Martin Halvorsen. I tillegg har Dmytrii Bozhadar fra Knuca i Ukraina. På toppen av det har de tatt opp Alexander Pettersen og Ali Alhassan fra b-laget. Til sammen har laget nå nesten 30 spillere å velge mellom. Det gjør sitt til at man har stor tro på at Hvam skal kunne bite godt fra seg i årets 6.divisjon.
Arne Holter debuterte på landslaget i futsal rett før jul og scoret sitt første landslagsmål i 5-4 seieren mot Estland i januar. Totalt står 26-åringen med 4 landskamper og ett mål. Han spiller til vanlig utefotball for R&Å, mens han leker seg med kula i Eliteserien Futsal for Gamle Oslo. Holter har prestert godt i alle fire landskampene og ble tatt ut i troppen som skal møte Estland, Hellas og Israel i den første runden i kvalifiseringen til FIFA Futsal World Cup 2028.
Norge må bli blant de to beste i sin gruppe for å gå videre til VM-kvalifiseringens hovedrunde, som spilles mellom oktober 2026 – mars 2027.
– Troppen som reiser til Estland er både relasjon- og prestasjonsbasert. Det er flere spillere som vet at de har vært høyaktuelle, men vi har primært valgt å bygge videre på relasjonene vi jobbet med på sist samling. Vi reiser til Estland med mål om å komme oss videre til hovedrunden, sier landslagstrener Kenneth Rakvaag,
Troppen
Andreas Ajer – Gamle Oslo Sondre Enlid – Utleira Even Kvalvær – Utleira Tobias Schjetne – Sjarmtrollan Andreas Økland – Utleira Lars Røttingsnes – KFUM Oskar Andreassen Jr. – Utleira Arne Holter – Gamle Oslo Christopher Moen – Slask Tobias Lind – Sjarmtrollan Sindre Welo – Utleira Ole Løkken – KFUM Magnus Johansen – Utleira Sindre Eggen – Sjarmtrollan
Kampprogram
11.04. Estland – Norge kl 18:00, Jõhvi Sport Hall 12.04. Hellas – Norge kl 12:00, Jõhvi Sport Hall 14.04. Israel – Norge kl 12:00, Jõhvi Sport Hall
Leo Bollerud startet å spille fotball i FUVO som 5-åring i 2014 og spilte der til han gikk til Gjelleråsen under koronaperoden. Har siden 2021 spilt i Ull/Kisa. I fjor spilte han G19 fotball og han fikk også sin debut i Norsk Tipping-ligaen da han kom inn som innbytter mot LSK 2 i den siste serierunden. Bollerud har trent med FUVO en liten stund og valgte etter treningskampen mot Kolbotn å signere for klubben.
17-åringen fikk sjansen fra start i treningskampen og gjorde sine saker veldig bra. Han har gode basisferdigheter og er klar for å kjempe om en plass på laget.
Haga avholdt sitt årsmøte 25. mars og der ble klart at både styreleder Robin Sværen og nestleder Erik Kristiansen fortsetter
Hovedstyret: Styreleder: Robin Sværen Ikke på valg (1 år igjen) Nestleder: Erik Kristiansen Gjenvalg 2 år Styremedlem: Nina Hultquist Gjenvalg 1 år Styremedlem: Marius Gisleberg Nærby Ikke på valg (1 år igjen) Styremedlem: Anne Celine Blomberg Ikke på valg (1 år igjen) Styremedlem: André Lefstad Gjenvalg 1 år Varamedlem 1: Lilliana Jacobsen Ikke på valg (1 år igjen) Varamedlem 2: Gry Pedersen Ny 2
Denne helgen har Runnirinken vært fylt med hockeyglede, innsats og samhold da Region Innlandet og Romerike sine U16-jenter samlet seg til treningssamling i Nes.
Region Innlandet og Romerikes hockeyjenter U16 har samlet seg i Runnirinken for en helgesamling som en del av forberedelsene til kommende regionsturnering i april. Her møtes hockeyjenter fra hele landet, fordelt i hvert sitt regionslag. I fjorårets turnering vant Region Innlandet og Romerike bronse.
Forberedelsene til regionsturneringen har pågått gjennom hele sesongen, med ulike samlinger rundt om i regionen før et endelig laguttak gjøres. Fem jenter fra Nes ishockeyklubb kom både i fjor og i år med i årets laguttak. Forøvrig består årets tropp av jenter fra Ullensaker, Lørenskog, Storhamar, Lillehammer og Gjøvik. Regionsturneringen er for jenter født 2010 og 2011.
-Vanligvis er vi rivaler når vi møtes til ordinære seriekamper. Så det er fint å få tid til å bli kjent som lagvenninner. Denne helga har bidratt til at vi hat blitt mer sammensveisa selv om stemningen har vært god fra dag en, sier Tia Kamphaug Arnesen, som er assisterende lagkaptein.
I år består også lagledelsen på regionslaget hovedsakelig av nesbuer. Jørgen Arnesen, som har trent Nes IKs eldste jentelag gjennom flere år, har trent regionsjentene sammen med Fredrik Bjerlin og Emilie Ilseng Kristiansen denne sesongen. Med seg på lederteamet har de Cathrine Pedersen, også fra Nes. Det var derfor naturlig å legge en litt større samling med overnatting til nettopp Nes og Runnirinken. Jentene har overnattet i Runni ungdomsskole sine lokaler, og engasjerte foreldre har bidratt med alt fra matservering til skøytesliping. Pedersen, som også er lagleder for Nes IKs jenter U16-lag, påpeker velviljen og dugnadsånden blant Nes-foreldrene.
-De stiller alltid opp, og får ting til å gli sømløst på hvilket som helst arrangement, sier hun. På disse to dagene har jentene rukket å bli bedre kjent, både på og utenfor isen, samt å spisse ferdighetene og lagspillet. Nå ser de fram til å reise til Trondheim for regionsturneringen 10.-12. april. I fjorårets turnering vant Region Innlandet og Romerike bronse, etter flere bra kamper. I den siste kampen sto det 1-1 mot Region Viken Vest da ordinær spilletid var slutt, og kampen fikk utvidet spilletid. Region Innlandet Romerike avgjorde til slutt kampen i sudden death og kunne dermed smykke seg med bronsemedalje rundt halsen. Jentene håper på pallplassering i år også.
Nesjentene på Region Innlandet Romerike. Fra venstre: Stine Skartlien Johansen, Tia Kamphaug Arnesen, Tindra Celine Grinden, Marte Pedersen og Thea Rølsåsen Engelsrud.
Artikkel og foto er hentet fra Nes IK sin hjemmeside