Gutter 14 år 3.divisjon. Team Nes – FUVO 9-5 (4-1)
Team Nes2 fikk en drømmestart på sesongen med en målrik 9–5-seier over FUVO, i en kamp der spesielt Sebastian Kasinski stjal overskriftene med fire scoringer.
Hjemmelaget tok tidlig kontroll og ledet 3–0 etter scoringer av Leo-Aleksander Frøystad Gjæringen og to fra Kasinski. FUVO reduserte ved Jafer Abbas Ali, men Team Nes 2 svarte raskt og gikk til pause med en komfortabel 4–1-ledelse.
Etter hvilen fortsatte målfesten. Damanjeet Gill økte til 5–1 før FUVO viste liv og reduserte til 5–3 etter scoringer av Jafer Abbas Ali og Viktor Sundby. Håpet ble likevel kortvarig – Gill fullførte sitt hattrick og sørget for ny luke. Kasinski fulgte opp med ytterligere to mål og endte med fire totalt. Rett før dommeren blåste i fløyta for siste gang reduserte Viktor Sundby til 9-5 og satte med det punktum i en målrik og underholdende match på Årnes Kunstgras
Målscorere for Team Nes: Sebastian Kasinski 4. Damanjeet Gill 3, Leo-alaksander Frøystad Gjæringen og ?
Målscorere for FUVO: Viktor Sundby 2 og Jafar Abbas Ali 2
Team Nes stilte med følgende lag: Alexis Fernando JUpa mancilla, William Savas Vonakis, Leonard Nicolai Skogsletten, Ola Alstad Quille, Damanjeet Gil, Leo-Aleksander Frøystad Gjæringen, Emil Nerland Jensen, Rav Angelo King, Magnus Vaagan Simengård, William Grasmo, Muhammad Sofian Adrees, Sebastian Kasinski, Muhammad Huzifa Jamil og Christian André Nordal Moe
FUVO stilte med følgende lag: Magnus William Ellison, Oliver Berger Dystland, Karl Håkon Pero Øverby, Viktor Sundby, Joris Gecas, Lao Birk Poll, Liam Manoah Eriksen, Max Emilian Jensen Nygård, Elwin Mokal Skjæret, Jack Bollerud, Irfan Karimi, Ulrik Skjerve Lunderby og Max Aas Holt
FUVO er ikke kjent som et lag som starter sesongen med seier. De ti siste årene har laget vunnet en eneste serieåpning. Den kom tilbake i 2022 da FUVO vant 2-1 hjemme over Mjøndalen 2. I fjor hadde laget seieren i lomma til det var spilt 90 minutter, men på overtid utlignet Skjervøy til 3-3. Sist gang FUVO spilte i 4.divisjon i 2019 tapte laget 4-2 borte mot et Fet-lag som rykket ned fra 4.divisjon, mens FUVO rykket opp.
Alt lå til rette for en strålende fotballdag på Opakermoen. Sola skinte , hamburgerne klare på grillen og det var masse folk på tribunen Normalt sett burde matchen mellom FUVO og Leirsund vært Goliat mot David, spesielt med tanke på at FUVO i fjor spilte i NTL, mens gjestene fra Leirsund befant seg i 5.divisjon. Dessverre har ikke ting gått på skinner hos hjemmelaget som har særdeles uheldige med skader på flere sentrale spillere gjennom hele vinteren. Det var sånn sett ikke veldig overraskende at det var Leirsund som til slutt kunne juble for 1-3 seier og tre poeng i sekken.
Leirsund til pause med tomålsledelse
Etter en jevn start på matchen kom Leirsund til kampens første store sjanse etter åtte minutter, men en god Rino Lund Johnsen vartet opp med en strålende redning. Spillet bølget frem og tilbake, men etter et kvarter var det dags for kampens første scoring, signert Leirsund-spiller Sander Lervik Wang, Målet kom etter god overgang på venstresiden hvor ballen til slutt endte hos Lervik Wang, som fra kanten av sekstenmeteren feide ballen i nota. Det ble ikke skapt all verden, men på Leirsund var effektive og doblet ledelsen på sin tredje sjanse i matchen etter 24 minutter. Et Innkast endte med innlegg inn i boksen hvor FUVO var alt for tafatte og lot Simon Langaas Skogvold ta ned ballen og klinke ballen i mål til 0-2. Leo Bollerud kom til en god sjanse etter frispak inn i boksen etter en snau halvtime og rett etterpå kom Mads Rismoen til en god heading som Leirsund-keeperen nesten rotet over målstreken. FUVO jaktet redusering, men det åpnet også for kontringer i mot. Etter de første 45 minuttene var det gjestene fra Leirsund som kunne gå fornøyde i garderoben med 0-2 ledelse.
Ble aldri skikkelig nerve i matchen
FUVO var litt mer på hugget i starten etter sidebytte. Tolv minutter ut i omgangen kom Fitsum Mensie til en stor sjanse, men strålende blokkering av Leirsund-forsvaret hindret scoring. Like etterpå headet Tomas Holmestad i tverrligger og over. Vertene kom til sin tredje gode mulighet etter 70 minutter, men Leo Bollerud var noen cm fra å sette ballen i nota. I stedet økte Leirsund til 3-0 etter at Petter Fauske Evensen var lynraskt frempå etter hardt skudd som Rino Lund Johnsen måtte gi retur på. 3-0 kunne fort blitt til 4 og 5-0, men på overtid reduserte Jonas Grahn til 1-3 etter en corner som gikk via Holmestad og ned til en umarkert Grahn, som fikk enkel oppgave med å prike inn kampens siste scoring.
En alt i alt fortjent seier til Leirsund. De gule og grønnkledde var som forventet gode på kontringer, men la også hele sjela si i alle duellene. FUVO på sin side skuffet. Mer er det ikke å si om den saken.
Selv om det ble en tung dag på jobben for FUVO-spillerne, så er det ikke bekmørkt. Klubben jobber steinhardt på å få inn et par forsterkninger. Det er ikke like enkelt som da laget spilte i NTL, men de har tro og håp at de skal klare det. I så fall vil FUVO være et lag å regne med i toppen av 4.divisjon i2026
Sander Taugland ble av en jury kåret til FUVOs beste
FUVO stilte med følgende lag: Rino Lund Johnsen, Eirik Kalland, Tomas Holmestad, Tobias Solem Karlsen, Sander Taugland, Jonas Grahn, Noah Veiby, Leo Bollerud, Fredrik Krogsæter, Fitsum Menasie og Mads Rismoen. Benyttede innbyttere. Anton Engen og Stian Aaserud
Neste kamp for FUVO er førstkommende onsdag 15.april. Da tar laget turen til Bråtevangen kunstgress og cupmatch mot Søndre Høland
Laget som i fjor endte helt nederst i 9.divisjon, har i år ambisjoner om å klatre mange plasser
Hvam 2 endte i fjor på sisteplass i 9.divisjon og var sånn sett det dårligste seniorlaget i Akerhus. Det har de planer om å gjøre noe med i årets sesong. Vi har tatt en prat med Christoffer Spiecker for å høre hvordan ståa er før de søndag 12.april spiller sin første seriekamp for året, borte mot Lillestrøm 4.
Vi hadde en utfordrende sesong ifjor, og vi var et lag bestående av veldig varierende fotballerfaring. Denne sesongen har vi et mye jevnere lag, med spillere som har bedre fotballforståelse og ferdigheter med ball. Det er første gang i klubbens historie at vi stiller et B lag to sesonger etter hverandre. Dette er gledelig, og vi ser at vi har en spillergruppe som har blitt mer sammensveiset. Det er gutter med ulik bakgrunn og alder, men gruppa som helhet har begynt å sette seg.Vi har fått inn nye spillere som hever kvaliteten på laget og gjør at vi kan stille et mye sterkere lag i år.
Godt med spillere på trening
Spiecker forteller videre at laget føler seg ganske klar for sesongen nå. De har kjørt fotballtrening 2 ganger i uka siden tidlig februar og det har vært solid oppmøte med 14-18 karer på trening. Gutta har vært ivrige på trening og de har fått kjørt økter med god kvalitet. De har hatt målsetning om å kjøre minst 1 kondisøkt ila uka på slutten av trening med mål om at de skal være i god fysisk form til seriestart. På trening har de også øvd litt på lagsammensetning, taktikk, spille ut av press og spille gjennom motstanders forsvar. Spiecker opplever at gutta gleder seg veldig til seriekamper nå.
Målsetningen vår for i år er å ende på øvre del av tabellen og forsøke å være et lag som spiller underholdende fotball med mange kombinasjoner og pasninger innad i laget. Et lag som tar tak i kampen og er offensive. Vi vil score mange mål i år!
Hvem i laget tror du vil ta størst steg fremover i løpet av året?
Vi vil kanskje si at hovedkapteinen vår Erlend Rønning burde levere bra saker i år, nå fikk han fjoråret til å komme i god form og nå har vi fått inn spillere rundt han som kan gjøre ferdighetene hans mer synlig. Samtidig tror vi at Dmytro kan levere en knall sesong.
Hvilken spiller hos dere selv har du størst forventning til i årets sesong?
Vi i trenerteamet har kanskje største forventninger til vår midtbanespiller Dmytro Yurkovych. Han er veldig dynamisk og er både oppe og nede på banen og kriger veldig godt i dueller. Han bidrar mye offensivt og har 6 assists på 2 treningskamper i 2026. Vi har trua på at han kan levere sakene i år og bære laget.
Hvem tror du blir toppscorer i avdelingen og hvem tror du blir lagets?
Det er vanskelig å spå hvem som blir lagets toppscorer men vi tror det blir enten Aleks Lipiak eller Tom Fredrik. Aleks Lipiak scoret vel flest mål for oss ifjor og nå som laget er bedre stilt i år så tror vi det kan bli en del mål på han.
Hva er lagets sterkeste side?
Synes det er litt vanskelig å si hva som er lagets sterkeste side men holder en knapp på forsvaret vårt. Vi har en ekstremt rask midtstopper og en annen som er svært duellsterk. Og vi har backer som kriger godt. Men vi ønsker å være offensivt anlagt i år, sier en optimistisk Christoffer Spiecker til Nes-Sporten
Spillere inn: Tom Fredrik Holter fra Old Boys, en meget solid og rutinert spiss som vi håper skal score en del mål for oss i år. Har jobbet med kampformen gradvis gjennom treningskamper og putta 1 mål forrige kamp mot Kløfta.
Joel Tûsel, flyttet til Norge fra Sveits, kantspiller med mye gjennombruddskraft og meget god arbeidskapasitet.
Espen Thorvaldsen fra Haga- Midtbanespiller som kriger godt og er god med ballen i beina. Han mener selv han skal score minst 10 mål i år.
De har også fått inn 3 juniorspillere som viser lovende takter på trening og ungt kampmot.
Hvam 2 er ubeseiret i treningskampene
Vi planla 3 treningskamper i pre season. Vi har spilt mot Leirsund 2 og der spilte vi meget god fotball og burde vel ha vunnet med god margin men det endte 3-3 til slutt. Deretter spilte vi mot Kløfta 2 og kampen endte 3-3 den også. I den kampen ble vi spilt lavt til tider og de presset bra, men vi klarte å score 3 mål på kontringer og overganger. Så det er godkjent resultat mot et 7. div lag.
Onsdag 8.april spilte de den siste treningskampen. Den endte med 6-2 seier over Haga. En kamp der Hvam styrte mesteparten av spillet i første omgang og kunne gå til pause med 5-1 ledelse. Laget dominerte spillet og var det klart beste laget. Målscorere i for Hvam 2 var Aleks Lipiak 4 og ett mål av Erlend Rønning og Adrian Slettbakken
Det er gledelig å se et lokallag melde seg på i divisjonssystemet og at vi skal få møte Fenstad til lokal dyst. Men hvis vi skal peke ut noen som skal slite i nedre del av tabellen så tror vi det kan bli Fenstad FK. Men vi ønsker de masse lykke til og håper de motbeviser oss. Ellers tror vi at Borgen 2 er ganske solide og vil kjempe helt i toppen sammen med Fet 3 kanskje?
Nå gleder vi oss alle sammen til å se det vi har lagt ned av arbeid i vinter gir utslag i poeng, sier Christoffer Spiecker avslutningsvis til Nes-Sporten.
Forhåndsinfo før kampen mellom FUVO og Leirsund lørdag 11.april kl 1300
Selv om FUVO rykket ned fra Norsk Tipping-ligaen og Leirsund rykket opp fra 5.divisjon, så må utrolig nok Leirsund ut fra resultatene i treningskampene finne seg å ha favorittstempelet.
Hjemmelaget har mistet mange spillere fra i fjor i tillegg har de vært ekstremt uheldige med skader på sentrale spillerne. Riktignok har de fått inn et par solide forsterkninger i Rino Lund Johnsen og Jonas Grahn, men pr dags dato er ikke laget der de ønsker å være. Sånn det ligger an dagen før seriestart så er det kun to spillere som startet den siste seriekampen i NTL 2025, som starter mot Leirsund.
FUVO er ikke kjent får å starte sesongen med seier. De ti siste årene har laget vunnet en eneste serieåpning. Den kom tilbake i 2022 da FUVO vant 2-1 hjemme over Mjøndalen 2. I fjor hadde laget seieren i lomma til det var spilt 90 minutter, men på overtid utlignet Skjervøy til 3-3. Sist gang FUVO spilte i 4.divisjon i 2019, tapte laget 4-2 borte mot et Fet-lag som rykket ned fra 4.divisjon, mens FUVO rykket opp.
FUVO 2 og Leirsund rykket begge opp fra 6.divisjoni 2023
Tilbake i 2023 kjempet FUVO 2(rekruttlaget) og Leirsund en durabelig kamp om å bli kretsmestere i 6.divisjon. De var et hav foran resten av lagene og det hele endte til slutt med at FUVO2 ble kretsmestere etter at Leirsund noe overraskende tapte den siste seriekampen og endte ett poeng bak laget fra Opakermoen. Siden den gangen har FUVO 2 rykket ned to ganger og skal i år spille i 7.divisjon, mens pilen har gått motsatt vei for et Leirsund-lag som har kunne feire opprykk i både 2023 og 2025.
FUVO har gjort det svakt i treningskampene og måtte ha straffesparkkonkurranse for å gå videre fra 1.runde i kvalifiseringen til NM 2027 mot et Hakadal-lag som i fjor spilte i 7.divisjon. I generalprøven for en uke siden viste imidlertid Jan Åge Sandviken sine gutter tegn på at ting er på bedringens vei.
FUVO må klare seg uten viktige spillere som Nicklas Brenna Karlsen og Oliver Nøvik i de første seriekampene. I tillegg sliter Marcel Agbor med en kneskade, som setter han ute i seriepremieren.
Nye spillere hos FUVO er:
Rino Lund Johnsen (R&Å), Jonas Grahn (Bjørkelangen), Leo Bollerud (Ull/Kisa), Eirik Kalland (KIL), Rayan Bargharar Jahromi (Oslo City), Fitsum Menasie (Strømmen), Sebastian Jørgensen (Nordstrand), Fredrik Krogsæter (Hauerseter), Sondre Ranheim Sæther (Øksendal)
Up and coming kameratgjeng
Leirsund har de siste årene svevd på en bølge med to opprykk og har fortsatt fremgangen i treningskampene. De har hentet inn mange gode spillere og pr nå en ”dark horse” i årets 4.divisjon. Vi tror utfordringen ligger i stabiliteten. På sitt beste kan de slå hvem som helst, mens de på en dårlig dag kan tape mot alle. Lynraske Simon Langaas Skogvold banket inn hele fem mål da Leirsund tok seg videre til 2.kvalifiseringsrunde til NM 2027 med 7-0 seier over Hvam. Se også opp for Petter Fauske Evensen, Han banket inn totalt 20 mål i 4.divisjon i fjor for NHHI og Sørumsand. Totalt har de hentet inn sju spillere hvor de aller fleste vil gå rett inn og forsterke laget.
Lokalfotballen har forholdsvis god oversikt over 4.divisjon. De tror FUVO ender på 4.plass, mens Leirsund er spådd en 6.plass. MEN det er før det hele braker løs
Resultater i seriepremieren de ti siste årene (FUVO nevnt først)
2025 3-3 Skjervøy (H)
2024 1-4 Molde 2 (H)
2023 1-6 Volda (B)
2022 2-1 Mjøndalen 2 (H)
2021 0-1 Elverum (H)
2020 Corona
2019 2-4 Fet (B)
2018 1-1 Aurskog-Høland (B)
2017 1-1 Tromsø 2 (H)
2016 1-2 Flisa (H)
Selv om Leirsund må innfinne seg å være favoritter, så har FUVO fremdeles med seg en god gjeng som har spilt på et høyere nivå før og som på ingen måte har tenkt å gi seg uten kamp. Vi spør en tett og jevn kamp mellom to lag som begge er tippet på øvre halvdel.
Fotballsesongen er endelig i gang, og rundt om kring i Nes løper unge som gamle etter lærkula. Vi har fått inn rapport fra Team Nes G13 1 og 2 sine to første matcher.
Team Nes G13-1 tok i mot Lillestrøm 3 på hjemmebane for årets første seriekamp i ungdomsfotballen, 3.divisjon
Det var mye nerver og de første 20 minuttene bød på en jevn kamp med flere store muligheter for begge lag. Tidvis fantastisk lagspill av begge lag. Hjemmelaget scoret kampens to første mål før Lillestrøm reduserte til 2-1. Stillingen til pause var 3-1.
I andre omgang hadde nervene roet seg og derfra var det TeamNes som dominerte resten av kampen og ga seg ikke før det sto 10-1 til full tid.
——-
09.04.26 – Marikollen Stadion
Team Nes G13-2 besøkte Rælingen 3 på bortebane for årets første seriekamp i ungdomsfotballen, 4.divisjon
Dette ble en jevn og fysisk hard kamp de første 35min. Rælingen tok ledelsen to ganger og kunne gå til pause med 2-1 ledelse.
Litt beskjeder og oppmuntring i pausen løftet Team Nes et ekstra hakk opp. Dette resulterte i at spillet i hovedsak foregikk på Rælingen sin banehalvdel. Gutta suste ut av startblokkene og så seg aldri tilbake. Til slutt hadde de snudd 2-1 til 8-2 seier.
Sigrud Flekke Mathisen er tilbake i Årnes-drakta, men sammen med resten av lagkameratene måtte han innse at Fjellhamar var best.
4.divisjon. Fjellhamar – R&Å 4-1 (2-0)
R&Å måtte klare seg uten sin dirigent Arne Holter i seriepremieren borte mot Fjellhamar. Nykommer Robin Garpestad Kristiansen var imidlertid klar og fikk nok å henge klypene i mellom stengene.
R&Å fikk en tøff start på bortekampen mot Fjellhamar torsdag kveld. Allerede fra avspark tok hjemmelaget initiativet. De blåkledde slet med å få kontroll på tempoet i kampen. Fjellhamar satte tonen tidlig, og etter bare 10 minutter tok de ledelsen ved Mohammed Kouyateh.
Angriperen var igjen på rett sted til rett tid åtte minutter senere, og doblet ledelsen til 2–0. R&Å hadde problemer med å håndtere det offensive presset, og lå under med to mål til pause.
Bortelaget startet andre omgangen mye bedre. Tre minutter etter sidebytte sendte keeper Robin Garpestad Kristiansen en lang ball utpå høyrekanten til Simen Liro, som vant kula i duell med en Fjellhamar forsvarer før han la en 45 graders pasning ut til Petter Hanekamhaug, som plasserte ballen sikkert til side for Fjellhamar-keeperen og inn i nettmaskene.
Kampen jevnet seg mer ut, uten at R&Å var skikkelig nærme utligning. I stedet økte Khalid Yusuf til 3-1 etter 76 minutter. Fire minutt før slutt fullførte Mohammad Kouyateh sitt hat-trick, da han kriget inn kampens siste scoring.
Alt i alt en fortjent seier til Fjellhamar mot et R&Å-lag som har en del å jobbe med til neste kamp som er torsdag 16.april, hjemme mot Aurskog/Finstadbru, som på sin side tapte sin første seriekamp med 1-2 hjemme mot Hauerseter.
R&Å stilte med følgende lag: Robin Garpestad Kristiansen, Magnus Midling Larsen, Jesper Aaserud, Sigurd Flekke Mathiesen, Fredrik Stenbro, Jørgen Aaserud, Martinus Slette Granum, Eivind Solhaug, Simen Lirio, Andrea Kello Delbekk Josefsen og Petter Hanekamhaug, Benyttede innbyttere: Magnus Krefting Hansen, Simen Scharning og Marcus Damstuen.
FUVO-damene spilte sin andre trenningskamp for året da de tok i mot Oslo-laget Kjelsås til match på Funnefoss kunstgress søndag.
Gjestene kom best i gang mot et tafatt FUVO-lag som tidvis gjorde det litt for enkelt for gjestene. Lagene gikk til pause på stillingen 1-4. Målscorer for hjemmelaget var ?
Kjelsås startet andre omgangen med å øke til 1-5 på det som må sies å være et sett fra vår vinkel noe billig straffespark. Bortelaget fortsatte å dominere uten å skape de store målsjansene. FUVO våknet imidlertid til live de siste tjue minuttene og produserte flere store sjanser. De var litt tøffere inn i boksen og
R&Å endte på en strålende tredjeplass i fjor, men har trøblet litt mer i vinter. Laget har mistet to sentrale spillere i Rino Lund Johnsen og Henning Torgnesskar. I tillegg er et par spillere i militæret. Men de har også fått inn solide spillere i Sigurd Mathiesen og Robin Garpestad Kristiansen. De har variert en del i treningskampene, men de har slått Bjørkelangen fra divisjonen over og er videre til 2.kvalifiseringsrunde i NM 2027 etter 4-1 seier over Flisbyen.
R&Å-trener Tommy Grønvold må allikevel innrømme at laget hans ikke er helt i rute til seriestart. Det har vært litt trøbbel med avlyste økter grunnet værforhold. I tillegg har vi slitt en del med skader. Heldigvis har det allikevel vært bra med spillere på de tre ukentlige treningene.
Målsetningen i år er ikke satt, men Grønvold mener at øvre halvdel må være innenfor rekkevidde. Når det gjelder hvem han tror vil kjempe i toppen så nevner han EIF, Gjelleråsen og Fjellhamar som de største favorittene.
Hvilken spiller hos dere selv har du størst forventning til i årets sesong?
Ingen spesielle, men har en forventning om att laget vi følge opp den gode fjorårssesongen.
Hvem i laget tror du vil ta størst steg fremover i løpet av året?
Jeg vil tro flere av dem yngste spillerne våre kommer til å ta størst steg i år.
Hvem tror du blir toppscorer i avdelingen og hvem tror du blir lagets?
Kim Brenna – lagets: Petter Hanekamhaug eller Martinus Granum.
Hvilken spiller hos noen av de andre lagene kunne du tenkt deg i ditt eget lag?
Vi er fornøyd med dem spillerne vi har
Helt til slutt så nevner mener treneren at lagets sterkeste side er samholdet i gruppa
Spillere inn: Einar Godejord (Bøler) Sigurd Mathiesen(Ridabu), Robin Garpestad Kristiansen(Ull/Kisa), Hussein Ali. Spillere ut: Rino Lund Johnsen (FUVO) og Henning Torgnesskar (Hvam)
Stallen: Einar Godejord, Robin Garpestad Kristiansen, Markus Grønvold, Magnus Midling Larsen, Martinus Granum, Arne Holter, Jesper Aaserud, Robin Rognerud, Fredrik Stenbro, Simen Lirio, Andreas Josefsen, Mateo Stenbro, Sigurd Røseplass Aas, Sander Granlien-Hartweg, Marius Lundberg, Simen Scharning, Petter Hanekamhaug, Sebastian Øvrum, Lazar Radanivic, Casper Rolen (Militæret), Marcus Damstuen (Militæret), Eivind Solhaug, Magnus Krefting Hansen.
Foto er fra en av de siste kampene Fenstad FK stilte lag (sammen med FSK). På bildet ser vi i alle fall to spillere som har dratt på seg den berømte Fenstad-drakta igjen. Det er helt til venstre Pål Inngjerdingen og nederst helt til høyre Raymond Haugland.
Etter å ha ligget i dvale i 16 år bestemte Andre Woldsnes seg i vinter for å samle sammen en gjeng tidligere Fenstad-spillere slik at de i 2026 kunne stille med eget a-lag for første gang siden 2010.Vi har tatt en prat med den Woldsnes for å høre hvilke tanker de har rundt årets sesong.
Føler at de er så godt i rute som de kan være til sesongstart
Vi er en gjeng hvor det spriker fra noen få spillere som har vært aktive nylig til mange som ikke har spilt aktivt på 10+ år. Derfor vil det ta tid for oss som lag å få det til å sitte igjen. Vi ser for oss at vi trenger minimum en halv sesong før vi begynner å se konturene av hvordan laget faktisk er sammenlignet med nivået til de andre lagene. Laget er også satt sammen av en gjeng som ikke nødvendigvis har mulighet til å prioritere masse trening i uken, så derfor vil det også ta litt tid å få i gang alt det talentet som fantes, men også fortsatt finnes i mange av oss.
Vi har trent en gang i uken og treningsoppmøte har vært upåklagelig, stort sett +-20 mann på alle treninger.
Når det kommer til målsetning for sesongen så er Woldsnes klar på at det først og fremst er å stable sammen et bærekraftig a-lag igjen i Fenstad for første gang på 16 år.
Det har vi stor tro på at vi klarer og da er fotballgleden, miljø, det sosiale og samhold det som er viktig. Vi har et mål om at de yngre spillerne i Fenstad skal se mulighetene til å kunne fortsette med fotball uten å nødvendigvis ha enorme ambisjoner, men en tilhørighet til et sunt og godt miljø også når man blir litt oppi tenårene. Også har vi selvfølgelig et mål om å dra Fenstad søkningene ut og til stadion for å se seniorfotball i Fenstad igjen. Håper det er med og skaper enda mer liv og røre på Fenstad Stadion, sier en optimistisk Andre Woldsnes til Nes-Sporten.
Hvem tror dere kommer til å kjempe i toppen og bunn i årets 9.divisjon?
Hvem som kommer til å kjempe i toppen er jo umulig å si i 9. div. Men vi møtte et veldig sterkt Dalen lag som har fått inn masse unggutter, så det overrasker oss ikke hvis de er med der oppe. Flisbyen 2 gjorde det sterkt i fjor, så de kan kanskje også være med der. Like vanskelig å si som toppen. Har egentlig ikke noen store meninger rundt det. Vi håper selvfølgelig på å unngå det selv, men som sagt så kan det nok ta litt tid før vi kommer skikkelig i gang.
Hvem vi har størst forventning til i egen stall?
Raymond Haugland er i sin beste alder og vi forventer at han sitter som en klegg på alle motstander, noe som har gjort i noen tiår allerede. Ellers tror jeg mange kan bli overrasket over en stødig og trygg midtbanespiller i Christian Aulie. I tillegg har det kommet noen litt yngre Fenstad-gutter fra FUVO som vi håper kan overraske og være sentrale. Så må Even Gulbrandsen nevnes, hvis han klarer å presse fotballen inn i hverdagen sin har vi en meget solid keeper.
Hvem tar størst steg?
Mathias Bråten har jeg troa på at kommer til å ta steget fult inn i seniorfotball i år, veldig positiv og arbeidsom spiller som kan få til mye.
Toppscorer?
I avdelingen – har ikke peiling.
Hos oss – Slik det ser ut nå tror jeg det står mellom Øyvind Storvik og Mathias Bråten.
Er det noen spillere i avdelingen dere kunne ønske dere ?
Hos oss er alle velkomne og da også ønsket. Men vi koser oss veldig med fotballen vi som er her og pr. nå er det helt topp.
Helt avslutningsvis forteller Woldsnes at lagets sterkeste side først og fremst er at de er en nykomponert gjeng med masse ulike spillere og personligheter som bare ønsker å spille fotball sammen og at siden vi er så ”nye” er det ingen som forventer noe av oss og da har vi heller ikke noe å tape, sier en optimistisk ”Altmuligmann” rundt a-laget til Fenstad FK.
Fenstad FK serieåpner torsdag 9.april, borte mot seriefavoritt Dalen.
Alle i stallen er nye:
Adrian Sundby Botilsrud, Alexander Enerud Holen, André Woldsnes. Christian Viland Aulie, Christian Alfredo Lopez Grøndahl, Christoffer Konst Pettersen, Dan Erik Karlstad, Erlend Borgersrud, Espen Walle, Even Gulbrandsen, Even Østmo Rabo, Geir Morten Bundesen, Håkon Opaker, Jack Rørvik Lie, Jim Erik Karstensen, Jonas Østvold, Kasper Aasvangen Nordlie, Kent-Johan Lure, Kent Roger Strand Kravdal, Kjell Sindre Myhr, Knut Halvor Engelsrud, Knut Patrick Hofseth, Kristian Minge Hagen, Kristoffer Lundby, Kristoffer Rybø, Magnus Kvalness, Martin Engebakken, Mathias Bråten, Max Dennis Mattsson, Odin Bøhn-Flatås, Ola Sindre, Petter Mitseim, Pål (Pålinho) Inngjerdingen, Raymond Haugland, Sebastian Norrena, Tom-Roger Engebretsen og Øyvind Storvik
Andre Woldsnes er sammen med tidligere Fenstad-gutter i ferd med å sette Fenstad Fotballklubb på fotballkartet igjen
R&Å har hatt sine utfordringer på keeperplassen etter at FUVO hentet Rino Lund Johnsen før årets sesong. De har brukt flere i treningskampene, men hadde Truls Frogner mellom stengene i cupkampen mot Flisbyen. Han kan de ikke regne med å kunne benytte i hver kamp siden han er trener for damelaget til Lyn 2 i 2.divisjon. For kort tid siden hentet de Robin Garpestad Kristiansen fra Ull/Kisa.
18-åringen var en del av A-stallen i fjor og fikk også med seg 11 kamper for Kisa 2 i Norsk Tipping-ligaen i fjor. En solid tilvekst til et R&Å-lag som i fjor endte på tredjeplass i 4.divisjon.