Hvam-damene ble avdelingsmestere

Hvam-damene ble avdelingsmestere i 7er-fotball

Hvam sitt 7er-lag i dameklassen endte 8.plass i våres og måtte dermed spille om avdelingsmesterskapet i siste halvdel av sesongen. Høsten har helt klart vært gul og svart. Damene har gått fra den ene seieren til den andre og toppet tabellen før den siste serierunden, men kunne bli tatt igjen av både Skjetten og Dalen. Med seier mot Kløfta ville imidlertid førsteplassen være sikret.

Det ble en spennende kamp hvor Hvam til slutt klarte å dra i land en 5-4 seier etter to scoringer av Andra Burud, samt ett av Anne-Ida Bjørnvolden og Elida Josefine Henriksen Gladheim. I tillegg til ett selvmål av Kløfta.

Seieren betyr at Hvam kan titulere seg avdelingsmestere i kladden damer 7er

1Hvam650125 – 17815
2Skjetten632124 – 111311
3Dalen +631215 – 11410
4Kløfta621312 – 1207
5Hauerseter62049 – 13−46
6Nannestad620410 – 17−76
7Hakadal62048 – 22−146

 

Hvam stilte med følgende lag i siste seriekamp: Austeja Riaukaite, Sara Røseplass Aas, Anne-Ida Bjørnvolden, Charlotte Engen Mikkelsen, Maja Burud, Elida Josefine Henriksen Gladheim, Andrea Burud og Sathinee Chueachan

Denne artikkelen er sponset av

Romerike Sparkebank

Årets første seier i boks for R&Å-damene

Det var en spent gjeng med damer fra R&Å som tok veien til hovedstaden fredag kveld for å spille den tredje serierunden i 4.divisjon. De to første endte med knepne tap, men spillerne hadde god tro på at ”alle gode ting er tre”….

4.divisjon damer   Ammerud mot R&Å 22-23 (12-8)

Anført av kampens toppscorer Emilie Sørby Kløfta gikk R&Å raskt opp i 1-3. Hjemmelaget hentet etter hvert opp tomålsledelsen og fortsatte å score ytterligere to mål slik at de ledet med to mål. Bortelaget sleit med å finne hverandre og kom aldri opp på sitt beste nivå. Omgangen ble avsluttet med to nye mål fra Ammerud, som kunne gå til pause med 12-8 ledelse.

R&Å brukte pausepraten godt og gikk utpå parketten i andre omgang med tro på at innsats, vilje og tæl skulle snu matchen. Men viktigst av alt var at laget stod sammen som en enhet.

 R&Å lå under med fire mål til pause

Sakte, men sikkert reduserte de til 13-10, men så pådro de seg en to minutter som Ammerud utnyttet til å gå opp til 14-10. R&Å svarte med å redusere til 14-11 få sekunder etter at utvisningen var over. Så tok Sine Opsann Findalen ansvar og putta to, dermed skilte det plutselig kun ett mål.

Bølget frem og tilbake i andre omgang

Årnes-damene kunne kjenne lukten av seier og til tross for at vertene på nytt økte til to mål, så fortsatte bortelaget å stå sammen som ett lag. Forsvaret jobbet meget godt og det som gikk igjennom tok Pernille Haug Sæther seg av. Fremover gikk det også bedre. I en periode, fra det sjuende til syttende minuttet, gikk laget fra å ligge under 14-10 til å lede 16-19.

Stine Oppsan FIndalen ble matchvinner

De blåkledde fra Nes så ut til å gå mot seier, men Ammerud ville ikke gi seg uten kamp. Laget kjempet seg etter hvert tilbake til 19-19 og med fire minutter igjen å spille tok de tilbake ledelsen 21-20. Emilie Sørby Kløfta og Karina Magdalena Vesteng-Dinning sørget for å snu kampen tilbake til 21-22. Det ble en meget spennende avslutning på matchen. To minutter før slutt utlignet hjemmelaget til 22-22 fra straffemerket. Ett minutt senere blåste dommerne straffe i den andre enden av banen. Veteranen Stine Opsann Findalen gikk frem og satte ballen i nota til 22-23 til Årnes. Etter noen nervepirrende avslutningssekunder kunne R&Å-damene til slutt slippe jubelen løs.

Emile Sørby Kløfta ble toppscorer med 7 mål. Neste kamp for R&Å er 9.november, hjemme mot NIT-Hak

R&Å stilte med følgende lag: Pernille Haug Sæther, Stine Alstad Quille, Ina Marie Stemre, Stine Opsann Findalen (5), Shara Karimi, Agathe Sektnan Bakli, Luna Aakervik Øyan (4), Ann-Petrin Unes (3), Emilie Sørby Kløfta (7) Karina Magdalene Vesteng-Dinning (4) og Mia Terese Dahl

 

Denne artikkelen er sponset av

Gunnar Holt

 

R&Å J13 med seksmålsseier over Borgen

Regionsserien Jenter 13 år avd 48.  R&Å – Borgen 11-5 (4-2)

Johanna Skaarer sendte R&Å i føringen, men Borgen holdt følge til det stod 2-2. Da tok hjemmelaget tak i matchen og kunne gå til pause på stillingen 4-2, etter scoring av Astrid Ridderseth og Mari Alvilde Weng Nykvist.

R&Å fortsatte å dominere matchen etter sidebytte. Leah Emilie Sandum og Live Marielle Aarhus sørget  ganske raskt for 6-3. Borgen sneik inn ett mål og her, men var aldri nærmere enn to mål bak. På tampen av matchen var det kun ett lag på banen. Årnes-jentene gikk fra 6-4 til å vinne matchen 11-5 etter blant annet fire mål av Mari Alvilde Weng Nykvist.

Neste kamp for R&Å-jentene er 16.november, borte mot Ull/Kisa 2

 

NrLagKVUTMålP
1Lillestrøm 2660082 – 4712
2Raumnes & Årnes751186 – 5211
3Hvam750284 – 7010
4Ull/Kisa 2640282 – 538
5Kløfta530263 – 556
6Eidsvold IF 2521270 – 635
7Gjerdrum520343 – 474
8Hurdal610569 – 1162
9Borgen400429 – 570
10Eidsvold Turn700765 – 1130

 

R&Å stilte med følgende lag: Vilde Tellemo Kjensli, Astrid Ridderseth (1), Kenisha Alexia Bwika Alvær, Hanny Sjøberg, Mathea Olsen-Rusten, Live Marielle Aarhus (2), Mathilde Fjukmoen, Mari Alvilde Weng Nykvist (6), Elija Bilunaite, Leah Emilie Sandum (1), Mie Borch Nielsen og Johanna Skaarer (1)

 

Denne artikkelen er sponset av

Jan Åge Sandviken fortsetter i FUVO

Selv om sesongen ikke ble som Jan Åge Sandviken og resten av gjengen på Opakermoen håpet, så viste FUVO gjennom siste halvdel av sesongen at de har noe å gjøre i Norsk Tipping-ligaen. Dessverre kom omslaget for sent til å redde plassen. 7 poeng på de 13 første kampene ga ikke et godt utgangspunkt for resten av sesongen. At laget kjempet om å holde seg til siste spark på ballen var godt gjort., men ikke godt nok. Kun 3 tap på de 15 siste matchene gjør sitt til at FUVO går til 2026 sesongen med optimisme.

FUVO og Jan Åge Sandviken jobber med å få med seg en til to til som assistenter.

Sammen med klubben legges nå planene for å gjøre oppholdet i 4.divisjon kortest mulig.

Ps! I 2024 førte han Ull/Kisa 2 til seriemesterskap i 4.div. Kan han gjøre det samme med FUVO i 2026?

Denne artikkelen er sponset av

 

 

Nes IK JU16 med årets første seier

 

Nes Ik – TIF Viking/Bergen 3-1 (1-1/2-0/0-0)

Det har vært en tøff start for Nes JU16-jentene. Før hjemmekampen mot TIF Viking/Bergen stod laget med seks strake tap. Det var allikevel en optimistisk gjeng som gikk utpå Runnirinken lørdag.

Gjestene tok ledelsen

Selvtilliten var ikke den beste hos hjemmelaget fra start. Det var derfor ikke overraksende at det var gjestene som tok ledelsen etter fire minutter. Nes IK-jentene kjempet seg inn i kampen og tretten minutter ut i første periode så utignet Sanna Kristiane Dalsvåg til 1-1.

Nes IK snudde i midtperioden

Målet ga jentene troen på at her var det mulig å ta poeng, og starten på midtperioden kunne ikke gått bedre. Kaja Emilie Olsen Haget sendte hjemmelaget i føringen etter tre minutter og fem minutter sendte keeper Tindra Celine Grinden pucken frem til Tia Kamphaug Arnsen, som økte ledelsen til 3-1. Like etterpå pådro Nes seg en to minutter, men laget holdt unna og kunne gå til pause med tomålsledelse.

Siste periode forløp seg målløs og Nes-jentene kunne juble for årets første seier.  Tia Kamphaug Arnesen ble kampens profil med ett mål og to assist.

Nes Ik tapte tirsdag 5-1 for Frisk. Neste kamp laget er dermed 12.november, borte mot Kongsberg

Nes IK stilte med følgende tropp:Tindra Celine Grinden, Marte Pedersen, Linnéa Jansrud, Sanna Kristine Dalsvåg (1+0), Tia Kamphaug Arnesen (1+2). Stine Skartlien Johansen (0+1),  Thea Rølsåsen Engelsrud (0+1), Emma Emilie Vedal Johansen, Natalie Hedqvist Nysveen, Isabella Eik Ottesen-Selfors, Kaja Emilie Olsen Haget (1+0), Leni Aurora Utkvitne og Marie Delbekk Leer

 

Denne artikkelen er sponset av

Move It Express

R&Å-damene ble historiske da de gikk til 1/8-delsfinalen i veteran-NM

Foto:R&Å

En gjeng blide damer satte seg torsdag på bussen med destinasjon Bergen og veteran-NM. Planen var at gjengen skulle spille tre kamper i innledende puljespill og så reise hjem igjen etter det. De hadde aldri tidligere gått videre til sluttspillet, så tankene lå i utgangspunktet ikke der nå heller……

Kamp 1. R&Å – Ellingsrud 21-9 (10-3)

R&Å fikk en forrykende start på den første kampen mot Ellingsrud. Det stod 7-1 på måltavla før Oslo-laget skjønte hva som hadde truffet dem. Årnes damene fortsatte å dominere resten av omgangen og kunne gå til pause med en komfortabel sjumålsledelse.

Årnes-damene fortsatte å ”gønne” på etter sidebytte og åtte minutter i omgangen var ledelsen oppe i ti mål. Ellingsrud fikk et trøstemål her og der, men når kampen var over så hadde de blåkledde vunnet kampen 21-9

R&Å stilte med følgende lag: Lena Bøsterud, Monica Haslie Hellerud, Stine Alstad Quille, Ina Marie Stemre, Ida Nilsen Bergersen, Ida Marie Nerland. Stine Willersrud, May-Linda Lure, Stine Opsann Findalen,Mia Terese Dahl. Lena Helen Skiaker og  Ann-Petrin Unes

Kamp 2. R&Å – Fana 4-25 (3-13)

R&Å hadde lite å stille opp med laget som gikk til topps i turneringen. Laget var som nærmest på stillingen 1-2, men noen ganger må man bare innse at motstanderen er et par hakk for gode. Stillingen til pause var 3-13 og etter 2 x 15 minutter var stillingen 4-25 i favør Fana.

R&Å stilte med følgende lag: Lena Bøsterud, Monica Haslie Hellerud, Stine Alstad Quille, Ina Marie Stemre, Ida Nilsen Bergersen, Ida Marie Nerland. Stine Willersrud, May-Linda Lure, Stine Opsann Findalen,Mia Terese Dahl. Lena Helen Skiaker og  Ann-Petrin Unes

Kamp 3. R&Å – Sportsklubben Nord 21-11 (12-3)

Både R&Å og Sportsklubben Nord vant mot Ellingsrud og tapte mot Fana. Det betydde at med seier her ville Årnes-damene for første gang i historien kvalifisere seg til sluttspillet i Veteran-NM.

En heltent gjeng var tidlig oppe og klare for match lørdag kl 0930. Anført av en meget opplagt Ina Marie Stemre  sørget i tur og orden Stine Opsann Findalen, Ida Marie Nerland, Lena Helen Skiaker og tre på rappen av Ina Marie Stemre for 6-0 ledelse, som like etterpå ble til 7-0 ved Opsann Findalen. Motstander Sportsklubben Nord hadde lite å stille opp med mot et aggressivt og godt Årnes-lag. De scoret tre trøstemål i første omgang, mens R&Å ikke ga seg før det stod 12-3.

Rogalendingene yppet seg litt i andre omgang, men kom aldri nærmere enn åtte mål bak. R&Å hadde full kontroll på kampen og kunne til slutt juble for 21-11 seier og avansement til sluttspillet.

R&Å stilte med følgende lag: Lena Bøsterud, Monica Haslie Hellerud, Stine Alstad Quille, Ina Marie Stemre, Ida Nilsen Bergersen, Ida Marie Nerland. Stine Willersrud, May-Linda Lure, Stine Opsann Findalen,Mia Terese Dahl. Lena Helen Skiaker og  Ann-Petrin Unes

Puljespill

1Fana33-0-077-196
2R&Å32-0-146-454
3Sportsklubben Nord31-0-235-562
4Ellingsrud30-0-324-620

 

De to beste fra hver pulje gikk videre til 1/8-delsfinalen

 

1/8-delsfinale. Fyllingen – R&Å 19-10 (10-3)

R&Å kunne nesten ikke fått verre motstander i sluttspillet. Motsander Fyllingen vant alle tre kampene i puljespillet og det skulle vise seg at de ikke bare feide R&Å av banen med ni mål, men gikk helt til finalen hvor de til slutt måtte seg slått av Fana med sifrene 9-13.

Laget kjente på følelsen av å være videre til kvartfinalen 38 sekunder. Det var tiden fra Ina Marie Stemre sendte R&Å i føringen til at Fyllingen utlignet til 1-1 og senere 5-1, før de blåkledde fant veien til nettmaskene to ganger på rad ved henholdsvis Stemre og Ann-Petrin Unes. Det var allikevel ingen tvil om hvor seieren  skulle ende. 10-3 til pause ble til slutt til 19-10. Dvs de tapte andre omgangen med kun to mål.

Etter våre rapporter var det en strålende fornøyd gjeng som søndag satte seg på bussen og reise hjem til Årnes søndag ettermiddag.

R&Å stilte med følgende lag: Lena Bøsterud, Monica Haslie Hellerud, Stine Alstad Quille, Ina Marie Stemre, Ida Nilsen Bergersen, Ida Marie Nerland. Stine Willersrud, May-Linda Lure, Stine Opsann Findalen,Mia Terese Dahl. Lena Helen Skiaker og  Ann-Petrin Unes

Denne artikkelen er sponset av

Hvam J16 med sin tredje strake seier

Hvam håndball

Regionsserien jenter 16 år. Hvam – NIT-HAK/Frogner 24-20 (11-8)

Etter to tap innledningsvis i sesongen, så har Hvam-jentene nå funnet formen i form av to strake seire før de søndag tok i mot NIT-Hak/Frogner til den femte serierunde.

God avslutning på første omgangen

Thea Utheim Sandøy sørget for 2-0 ledelse tidlig i kampen, men Nit-Hak/Frogner svarte med å score tre på rappen. Gjestene var i store deler av første omganen et lite hakk foran, men seks minutter før pause utlignet Frida Axelsson til 7-7. Derifra og ut omangen var Hvam det dominerende laget og kunne gå til pause med 11-8 ledelse.

God kontroll gjennom hele andre omgangen

Marte Aaslie Asphjell, Dina Humstad Seland og Maria Bunes sørget for 14-9 ledelse etter kun et par minutter spill av andre omgangen. Hjemmelaget ga aldri fra seg initiativet i matchen og hadde hele tiden fire til sju mål å gå på. Da gjorde det heller ingen ting at gjestene fikk æren av å score de tre siste målene og fastsatte sluttresultatet til 24-20. Dina Humstad Seland ble toppscorer for Hvam med seks mål.

Med sin tredje strake seier, så klatret Hvam opp på 5.plass. Neste match for jentene  2.november, borte mot Enebakk.

Hvam stilte med følgende tropp: Caroline Nordtug Heggeblom, Dina Humstad Seland (6), Elida Josefine Henriksen Gladheim, Thea Utheim Sandøy (5), Frida Axelsson (2), Marte Aasli Asphjell (1), Julie Bralie, Amanda Cecilia Evensen, Maria Kolstad Ramstad (1), Maria Bunes (2), Ida Bråge Wien (3), Ema Habibi (2) og Ronja Moe Østli (2)

 

Denne artikkelen er sponset av

Fjelds Mat

R&Å-spillerne Hermine Baugerød Hoel og Milla Rasmussen er tatt ut på Regional landslagssamling

Både Hermine Baugerød Hoel og Milla Rasmussen fra R&Å jenter født 2009 er tatt ut til Regional landslagssamling som finner sted på Norges Idrettshøgskole 11.november. Begge to har flere ganger tidligere også blitt tatt ut. Totalt er 22 spillere tatt ut til samlingen.

Vi gratulerer og ønsker jentene lykke til

Hvam gutter 13 år ble sluttspillmestere

De fleste fotballag er snart gjennom alle sine fotballkamper i seriespillet for i år, men søndag var det duket for en virkelig spennende kamp for G13 hjemme på Hvam. Hvam sitt G13 lag troner øverst på sin tabell, men i morgen skal de møte Søndre Høland som har spilt en tilsvarende serie og vunnet sin avdeling.

Søndag møttes vinner av avdeling 1 møte vinner av avdeling 2 for andre gang. Tidligere samme uke spilte Hvam-gutta borte hos Søndre, da tapte Hvam knepent.

Søndag var målet til Hvam spillerne å reise kjerringa fra forrige match.

For en finale det ble!

Hvam-gutta viste virkelig hva som bor i dette laget. Et hjemmelag som eier spillet fra start til slutt – ren dominans!

Hvam gikk til pause med ledelsen 1-0 etter scoring halvveis ut i første omgang. Hjemmelaget presset for mål nr to og ti minutter ut etter sidebytte kom den berømte ketchupeffekten. Med scoring etter 45,48 og 49. minutter så avgjorde de matchen. Da gjorde det lite at Søndre Høland fikk sitt trøstemål i mellom Hvam-scoringene. Rett før matchen passerte en time så fastsatte Hvam sluttresultatet til 5-1.

Med tap 5-6 i den første og 5-1 seier i den andre så vinner Hvam totalt 10-7 og er med sluttspillmestere i klassen i gutter 13 år 4.divisjon

 

Gutter 13 år 4.divisjon (ferdigspilt)

PlassLagKamperVunnetUavgjortTapMålDiffPoeng
1Hvam 316112394 – 494535
2Fenstad FK 2 7er1692599 – 594029
3Bjørkelangen 21692557 – 352229
4Ullensaker/Kisa 41673654 – 74−2024
5Skedsmo 3970226 – 18821
6Lørenskog 61663736 – 62−2621
7Åsen +16511067 – 72−516
8Gjelleråsen 316331036 – 56−2012
9Kløfta 4932424 – 32−811
10Rælingen 4 *16321143 – 79−3611
Eidsvold IF 2 7erUte (06.06.2025)
Hakadal 2 7erUte (09.04.2025)

 

Det meste fra artikkelen og foto er hentet fra Hvam sin facebookside

FUVO BoxingTeam reiste hjem med to gullmedaljer fra Legacy Boxcup i Trondheim

Det ble gull til både Tor Ivar Amundsen og Ayan Ali

Primus motor Tor Øverby oppsummer helgen på følgende måte:

  • Sånne helger, som da du etter 80 mil på veien, og lange dager i hallen, lander hjemme, tankene surrer om alt en sånn boksehelg bringer med seg. Fantastisk boksefamilie vi har her i landet. Takk til dere alle.

Vi har med oss Georg, som debuterte i diplom. Han møtte han som vant diplom turneringen i 80 kg klassen. Georg bokser godt, trygt og stødig, men tapte, Uansett, meget godt gjennomført. Gratulerer med din debut, Georg.

Tor Ivar Amundsen bokset sin kamp nr 14, hvor han møtte en svenske. Dette er ikke diplom, så her smeller det. Tor Ivar hadde så mye svenskeblod på seg, så han måtte dusje to ganger før han var fornøyd.

I kamp nr to møtte Tor Ivar en trønder, men til tross for at han bokset på hjemmebane, så kjørte Tor Ivar over han fra første slagveksling og stoppet han i andre runde. Gullet er ditt. Du er virkelig på rett vei nå Tor Ivar. Gratulerer så mye. Du har nå 16 kamper og bare 2 tap. Rått!

Ayan Ali er 15 år og debuterte i ordinær. Jeg (Tor Øverby) la sjela mi i at han skulle få være med oppover. Anette Mikalsen (alt mulig dame) tok seg av alt det formelle som måtte fikses i siste liten. Vi fikk det til på overtid. Jeg har sett lenge at han var klar.

I sin første kamp møtte han en lokal helt, med mange kamper. Han var juniorbokser, mens Ayan tross alt er ungdom. Du viste oss at du er et stort talent gjennom å vinne kampen 3-2 på poeng. Fremdeles mye som må justeres, men helt rå prestasjon. Forkjølet var du også. Tar av meg hanskene for deg.

  • Tenk at vi traff så godt med alt ifra siste trening til gullet du tar med deg hjem etter å ha vunnet finalen mot en annen trønder fra Nidaros. Den idrettsgleden som tok oss alle der, ja det er derfor vi ofrer så mye for sporten vi elsker. Gratulerer så mye Ayan. To kamper og ubeseiret er helt rått.

Tusen takk til dere alle for en herlig helg

Tor Øverby

 

Foto:FUVO boxing Team