12.plass til Jenny Stene – tre små poeng unna finaleplass

Jenny Stene var på sin side tre små poeng unna finaleplass på en 12. plass, etter å ha ligget lenge rundt 20. plass.

– Jeg har ikke noe sur følelse for at jeg er så nære, for jeg sitter hele veien med følelsen om at jeg er milevis bak de andre. Det er sånn skytingen føles i dag, men det er litt godt å se at de andre også har slitt, sier Stene til Dagbladet

– Det har nok litt med vinden å si, ellers vet jeg ikke hva jeg skal ta tak i, fordi jeg føler jeg gjennomfører så godt jeg kan. Men det er litt vanskelig når du ikke får den gode flyten, sier hun videre.

Ny fjerdeplass til Jeanette Hegg Duestad på 50 meter rifle

Den norske jenta lå lenge an til en medalje, men på det nest siste skuddet glapp OL-medaljen for Duestad i rifleskyting. For andre gang i OL ble hun nummer fire. Det er verre når det er så nært. Akkurat nå hadde det vært bedre å bli nummer sy eller åtte, sier hun til norske media etter finalen i Tokyo.

– Det er litt kjipt når jeg har prestert 100 prosent her. Jeg er ikke offensiv nok på det ene skuddet, sier Duestad om et skudd som ga bare 8,6 poeng og som skulle bli skjebnesvangert.

  • Det har vært over all forventning. Det bare vil seg ikke. Det har ikke noe med skytinga hennes å gjøre, sier Jenny Stene om Duestads OL til Dagbladet.

Vi velger allikevel å gratulere de norske skytterne med strålende innsats, kun prikken over íen som manglet

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg