19. plass til Jenny Stene

Skytterlandslaget har aldri hatt resultatmål og heller ikke i dette OL. Målet er å kun være så godt trent og godt forberedt som mulig, og så gjennomføre så gode konkurranser som mulig.

Natt til lørdag skøyt Jenny Stene og Jeanette Hegg Duestad 10 meter luftrifle kvalifisering for kvinner i Tokyo. De åtte beste fikk til finalen.Jenny har europarekorden i denne øvelsen og ble nummer tre i WC i Changwon i 2018, men denne gangen gikk det ikke helt som man hadde håpet på. Jenny var et stykke unna å kvalifisere seg til finalen og måtte nøye seg med en 19. plass.
.
Dessverre gikk det ikke helt veien for Stene som til slutt endte på 19.plass.
Bedre gikk det imidlertid for Jeanette Hegg Duestad. Hun skjøt en fantastisk OL-finale og ble nummer fire på 10 meter luftrifle. Hun endte 0,6 poeng fra å kjempe videre om medaljene.

– Jeg fikk gjort det beste jeg kan og er både stolt og fornøyd med 4.plassen min. Både i kvalifisering og finalen holder jeg roen selv om det er vondt, og jeg skyter på mitt aller beste. Det har funka veldig bra på trening i det siste og jeg er imponert over at jeg tar med meg det inn i konkurransen og leverer mitt beste resutat noen gang, sa Jeanette etter endt finale.

Denne artikkelen er sponset av

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg