Ådne Gigernes legger opp som skiløper

22 år gamle Ådne Gigernes la i helgen ut et innlegg på facebook der han skrev at en ryggskade har gjort sitt til at han nå velger å legge skiene på hylla.
Her kan dere lese selv hva han la ut
Legger opp som 22-åring
Etter mye vurdering har jeg bestemt meg for at alt har en ende. En ryggskade har dessverre tvunget meg til å ta denne avgjørelsen før jeg hadde tenkt. En vond avgjørelse å ta sammen med pappa, men godt nå i etterkant. Ble veldig tøft å gå på trening for å ha det vondt på slutten, det er ikke slik det skal være.
Det har vært en utrolig reise som har vart store deler av mitt liv og det gjør jo avgjørelsen bare så tung å ta.
Igjennom mange gode år i Nes Ski og oppleve viktigheten av et godt og trygt treningsmiljø med en rekke personer som trolig vil følge meg livet ut gikk veien videre til Team Bygdø på i slutten av junior årene da det ble få på min alder i Nes Ski. Team Bygdø ble en ny kick start jeg trengte for å ta steg videre og nye skivenner ble skapt. Det ble en kulturendring og en ny retning ift treningsfilosofi som bygget min fysikk, teknikk og kapasitet videre.
Deltatt i to VM og har en World Cup seier på rulleski
Opplevelsene har vært mange og mine aller beste opplevelser kommer nok fra rulleski. Har deltatt i to VM i rulleski og gått mange world cup renn i rulleski og fått med meg en world cup seier også! Så må jeg si at seieren i Allianseloppet smakte bra! Men etter å ha strevd igjennom junior tiden og endelig få lov å gå Norges Cup finalen var stort etter et år i Team Bygdø.
Mange som har hjulpet han på veien, men størst takk går til mamma og pappa
Takker alle som jeg har møtt på min vei som på en eller annen måte har bidratt. Men noen må nevnes ift å ha bidratt ekstra. Fred Arild Elverhøi som en fantastisk trener og samtale partner igjennom mange år i Nes Ski. Julius Solheim og Sondre Sundby som så potensialet og tok meg inn i Team Bygdø og som startet en ny reise. Onkel Marius har alltid vært der og vil alltid være der og har betydd veldig mye for meg. Og sist og ikke minst mamma og pappa som har stått ved min side hele veien og brukt utrolig mange timer på meg i alle disse årene. Har ikke tall på hvor mange timer pappa har i smøreboden i alle disse årene, det er mange…
Nå starter et nytt kapittel i mitt liv og det blir å gjøre ferdig utdannelsen min og komme meg i full jobb etter hvert. Skal også starte opp med en trenerutdannelse, så trener du/dere trener er det bare å ta kontakt.
Takk for meg!
Denne artikkelen er sponset av
Gunnar Holth Grusforretning
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg