Ingen cupbombe da FUVO møtte LSK

For nøyaktig 650 dager siden spilte FUVO sin siste offisielle kamp. Eliteseriemotstander Lillestrøm spilte sin siste for tre dager siden. Det som fra før av var Davids kamp mot Goliat, ble om mulig en enda større utfordring for FUVO-trener Tommy Grønvold sitt mannskap. De fikk heller ingen fordel av å spille på gress, da LSK er ett av få lag på toppnivå som gjør akkurat det samme.

Etter et tungt resultat i den siste treningskampen, var det et revansjesugent FUVO-lag som inntok gressmatta denne nydelige julidagen.

Rammen og været var fantastisk da FUVO tok i mot LSK til 1.runde kamp på Opakermoen lørdag ettermiddag. De mest skeptiske FUVO-supportene fryktet tosifret, men hjemmelaget var i aller høyeste grad med på å gjøre kampen til en severdig forestilling for de som hadde tatt turen.

Hjemmelaget lå godt i sin 5-4-1 formasjon og LSK skapte svært lite den første halvtimen. Etter 31 minutter endte en felling inne i boksen med at dommeren pekte på straffemerket. Jonatan Braut Bunes satte straffen sikkert i mål. Flere mål ble det ikke i første omgang, men andre omgangen var så vidt i gang da Espen Garnås headet inn 0-2

Fire minutter senere var FUVO-spiller Martin Rosenkilde uheldig da avklaringen hans endte bakover til en umarkert Jonatan Braut Bunes, som satte inn kampens tredje mål. LSK var ikke helt ferdig for dagen, og med tolv minutter igjen å spille vartet de opp med et innlegg som Martin Rosenkilde var uheldig å sette i eget mål.

Selv om det ble cup-exit, så gikk FUVO-spillerne av banen med en følelse av å ha gitt LSK kamp til døra. Hjemmelaget lå godt i ramma og  vertene slapp ikke til de gule og svarte til alt for mange sjanser. Totalt kom de nok ikke opp i tosifret antall målsjanser, og tar man med forutsetningene som lå i forkant av oppgjøret til grunn, så var dette en mer enn godkjent kamp av FUVO.

0-1 31 min Jonatan Braut Bunes

0-2 51 min Espen Garnås

0-3 55 min Jonatan Braut Bunes

0-4 78 min Selvmål

FUVO stilte med følgende lag. Andre Thomsen, Christian Jørgensen, Stian Westerheim, Martin Rosenkilde, Fredrik Nilsen, Nicklas Brenna Karlsen, Oliver Nøvik, Kristoffer Bygge, Sondre Emilsen, Mads Rismoen og Kim Brenna

Benyttede innbyttere Jonas Grahn (30 min), Eiven Solberg (15 min)

LSK stilte med følgende lag. Mads Christiansen – Daniel Gustafsson, Espen Garnås, PHilip Slørdahl, Josef Baccay – Fredrik Krogstad, Martin Bergum, Ulrik Mathisen – Kent Håvard Eriksen, Jonatan Braut Brunes, Uranik Seferi.

Benyttede innbyttere: Magnus Nordengen Knutsen (30 min), Henrik Langaas Skogvold (30 min) , Lars Ranger (30 min)

 

Mer info fra kampen kommer senere

Denne artikkelen er sponset av

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg