Kim takker for seg i FUVO

Etter 8 suksessfulle år velger Kim Brenna nå å trappe ned med spill for Hauerseter, som rykket opp fra 5.divisjon i 2021. Den snart 34 år gamle spissen fra Fenstad stoppet på 178 kamper og 210 mål.

Kim Brenna kom til FUVO før 2014-sesongen etter å ha spilt i Adeccoligaen for Ull/Kisa våren 2013 og etter ha blitt lånt ut til Skedsmo i et forsøk på å hjelpe de å redde plassen i Oddsen-ligaen høsten samme år. I FUVO fikk han tryggheten han trengte og målene rant inn som perler på en snor fra start til slutt. Toppscorer ble han selvfølgelig hvert år, og i fem av sesongene bikket han minimum 30 nettkjenninger. Totalt endte han på et målsnitt på 1,18.

I 2016 så stoppet han ikke før han hadde putta 41 seriemål og ble med det den mestscorende spilleren i de fire øverste nivåene i Norge. Han nådde milepælen 200,201 og 202 i den siste seriekampen (okt 2019) før Covid 19 slo til i mars 2020. Det ble åtte til i 2021, noe som betyr at han klatret helt opp på andre plass på adelskalenderen i antall mål for FUVO. Kun Kjell Engeflaen med 354 mål er foran han.

 

Vi har tatt en prat med Kim Brenna for å hvorfor han nå velger å forlate FUVO etter at klubben klarte å beholde plassen i Norsk Tipping-ligaen.

Hva er grunnen til at du nå etter 178 kamper og 210 mål sier at nok er nok i den røde og hvite FUVO-drakta?

  • Først og fremst ønsket jeg å bli i klubben, men jeg fikk rett og slett ikke terminlista til å gå opp med den nye hverdagen både som pappa og jobbsammenheng.
  • Det er liten tvil om at jeg ønsker meg tilbake til klubben om reisebelastningen blir mindre neste sesong. Jeg kommer til å komme på noen økter og se hjemmekamper når jeg har mulighet.

Topp tre øyeblikk i den røde og hvite FUVO-drakta?

  • Vanskelig å velge ut tre, for det har vært mange fine øyeblikk i FUVO. Et av de er nok at vi berget plassen i siste seriekamp forrige sesong. Et annet er fra 2016 da jeg scoret flest mål i de fire øverste divisjonene. Opprykkssesongen i 2019 vil også stå igjennom som et av de finere øyeblikkene

Nå vi tar opp verste minne, bruker ikke Brenna mange sekundene på å dra frem nedrykket på målforskjell i 2017.

Hvem er den beste spilleren du har spilt med i FUVO?

  • Jeg har spilt med mange gode spillere i tiden i FUVO, men Ørjan Hopen er nok den aller beste.

Hva vil du huske best fra tiden i FUVO?

  • Jeg tar med meg veldig mye fra tiden i FUVO. Tror først og fremst samholdet klubben har mellom spillere, ledere, supportere og folk i og rundt klubben generelt er det jeg alltid kommer til å ha med meg. Der er klubben unik og skiller seg mest fra andre klubber jeg har spilt i

Hva har FUVO betydd for deg, som lag og som klubb?

  • FUVO har betydd mye. Min plan var egentlig at jeg skulle være i FUVO en sesong for å få tilbake gleden med fotball, før jeg tok steget tilbake opp i divisjonssystemet. I stedet endte dette med 8 sesonger og den beste og morsomste tiden jeg har hatt med fotballen.
  • FUVO har en egen evne til å skape et fantastisk miljø og det tror jeg også er grunnen til at jeg har blitt så lenge som jeg har. Det er viktig at man trives med fotballen både sosialt, på banen og i klubben, og der er FUVO ekstremt dyktige. Det skal alle ha skryt for. Om det er Ole eller Kulpen som ordner med banen, eller om det er Tom som fikser mat etter hver økt til oss. Andreas som ordner med tøyet vårt og sørger for at ballene er pumpa (Selv om de er pumpa så hardt at læret på ballen slår sprekker). Poenget er at alle står på for at det skal bli best mulig og har et ønske om at klubben skal lykkes. Det er alt dette som gjør klubben så unik som den er. Klubben driftes på et mye høyere nivå enn divisjonene vi har spilt i og da legges også lista til spillerne som kommer inn. Dette tror jeg FUVO alltid vil være gode på og at klubben vil betyr like mye for andre som den har gjort for meg.
  • At min samboer syns det er like tungt og vanskelig at jeg gir meg, som meg selv, syns jeg sier alt om klubben og hvor inkluderende FUVO er.

Hva vil du savne?

  • Jeg kommer til å savne alle i og rundt klubben. Klubben har som sagt betydd mye for meg og det er ingenting jeg ikke kommer til å savne.

Hvem spår du vil grine til seg 7ér-drakta nå som den er ledig?

  • Hehe – Det blir spennende. Rismoen er en god kandidat. Akkurat nå tilsvarer draktstørrelsen at det blir en BH for Rismoen, men hvis Bodil endrer den, så er nok han den heiteste kandidaten (han som griner mest i dagens stall). Eller så har Westerheim lenge hatt et ønske om å spille innoverkant, så kan hende han prøver seg

Du har blitt toppscorer i samtlige sesonger siden du kom til FUVO før 2014-sesongen. Hvem har du trua på skal ta over din posisjon som toppscorer?

  • Jeg har veldig troen på at Rismoen kommer til å score mange mål i sesongen som kommer. Så lenge han blir dyrket som midtspiss, tipper jeg han ender på 20+

Noen siste ord før du nå forlater klubben du (kanskje) må sies å hatt dine beste år i? ( I alle fall hvis vi tenker antall mål)

  • Jeg vil takke for 8 fantastiske sesonger. Jeg har hatt det bare gøy og fått oppleve en velfungerende, og tvers igjennom bra klubb på alle måter.
  • Det har vært de beste årene i mitt fotballiv og hadde ikke byttet det mot noe annet.

Hvorfor ble det Hauerseter og hva er ambisjonene for 2022?

  • Det ble Hauerseter fordi jeg kjenner Truls Jørstad godt fra tiden i Ull/Kisa. Samtidig betyr det kun kamp i ukedager som frigjør helgene i større grad som var en viktig faktor.
  • Samtidig ser det ut som det skjer spennende ting i Hauerseter om dagen og at vi kan få et godt lag.

Du blir 34 år om en måned, hvor lenge har du tenkt å holde det gående?

  • Jeg holder det gående så lenge kroppen orker og det er gøy. Om det er til jeg er 35 år eller 42 år det vil tiden vise.
  • Eller når dagen kommer hvor jeg ikke løper i fra midtstoppere lenger – Da er nok tiden inne.

 

 

Kim Brenna født 25.02.1988 Kamper Mål
Debut kamp NM 1kv 18.03.14 Fjellhamar (B1-2)
Første mål Serie 22.04.14 LSK2 (H 2-1)
Totalt kamper 178 Totalt 210 mål
2021 14 8 (Toppscorer)
2020 Korona = Sesong avlyst
2019 28 42+1 NM (Toppscorer)
2018 28 31+ 2 NM(Toppscorer)
2017 28 18 + 1 NM(Toppscorer)
2016 26 41+ 2 NM(Toppscorer)
2015 28 30+3NM(Toppscorer)
2014 26 31(Toppscorer)

 

Denne artikkel er sponset av

Ecit Årnes 2020

 

Begravelsebyrået Nilsen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg