Lotta sjokkerte alle og vant NM-gull på sprinten.

Tiril Udnes Weng ledet lenge sprintfinalen, men kreftene holdt ikke helt inn og hun endte på den sure fjerdeplassen, ett fattig tidel unna bronsen. Tvillingsøster Lotta Udnes Weng, som før finalen ble utpekt som en joker, klinket like godt til og vant finalen. Med 1. og 4.plass på Nes Ski-jentene, så skal det mye til om vi ikke får se disse to på sprinten i VM.

 

Like etter målpassering ble Lotta Udnes Weng intervjuet av NRK

Gratulerer som Norsk mester

  • Tusen takk, det var jævla gøy, for å si det sånn.

Du jubla og folk rundt deg er helt ville. Hvordan har du det?

  • Jeg er fornøyd jeg. Forventa ikke det etter den prologen jeg hadde i dag, så det, det snudde fort i dag.

Du klagde i dag at du følte at du var så tung. Hva var det som skjedde når du kom utover i finalene?

  • Jeg er bedre til å gå heat, jeg. Så… jeg veit ikke, jeg følte meg bedre i ihvertfall

Graulerer

  • Takk

Finaleheatet

  1. Tiril Udnes Weng, Nes Ski 
  2. Kristine Stavås Skistad
  3. Maiken Caspersen Falla
  4. Tiril Udnes Weng, Nes Ski
  5. Silje Dyre Slind
  6. Ane Appelkvist Stenseth

 

Denne artikkelen er sponset av

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg