Nesbu klar for Kristiansand Gladiators

Anders Herberg startet som mange barn med å spille fotball. For han ble det Hvam sammen med klassekompisene. Den hobbyen har han forsatt, men han fant etter hvert ut at han hadde større talent for amerikansk fotball. Stor fremgang i løpet av kort tid førte til at han ble tatt ut på U-landslaget. Nå tar han steget fra Sand Falcons til Kristiansand Gladiators og jakten på NM-gull 2021.

Klubben rykket opp i 2018 og endte på en meget sterk tredjeplass i 2019. i fjor ble sesongen kanselert grunnet covid-19. Klubben har hentet flere spillere, og i år er målsetningen oppjustert til å kjempe om NM-gull.

Skal styrke det defensive

21-åringen Anders Herberg er hentet inn av Kristiansand Gladiators for å styrke den defensive boksen. Selv om Herberg ikke har den aller lengste erfaringen bak seg, så har den unge, lovende spilleren vist frem talentet sitt. Blant annet som tidligere “starter” på Norges U19-landslag. Herberg tar nå steget fra Sand Falcons over til Gladiators for å jakte på videre utvikling.

Herberg: – I god posisjon til å ta NM-gull i 2021

Jeg ser frem til et bra samhold, og at gutta på laget kan ha en spesiell opplevelse gjennom sesongen. Kristiansand er en fantastisk fin by som byr på mange muligheter for opplevelser hvor jeg kan vokse som person. Videre forventer jeg en hard sesong, med mye hardt arbeid. Likevel mener jeg jeg har Gladiators er i god posisjon til å ta NM-gull i 2021.

Jeg kommer fra en mindre klubb, hvor jeg har trivdes og blomstret godt i. Men i 2021 ser jeg frem til å ta steget inn i en større klubb, med flere trenere, gode fasiliteter og høy motstand. I tillegg har jeg ambisjoner om å bli den beste defensive linjespilleren i Norge. Før jeg kan det må jeg bevise meg mot de beste, og det tror jeg at jeg har mulighet til i et lag som Gladiators.

Defensive coordinator, Nicolay Falch, beskriver Herberg som en “uselvisk spiller”

Anders Herberg er en utrolig spennende spiller å ha med i 2021. Jeg har selv trent Anders på landslaget, der han utviklet seg ekstremt kjapt under Greg Kleidon sitt Falcons. Han var allerede etter sin første sesong i idretten en som bemerket seg. Anders kom med på landslaget som den defensive linjespilleren med minst erfaring, men klarte likevel å markere seg og vinne en “starting”-plass på et sterkt lag. Siden den tid har han tjent i Forsvaret, men ikke mistet gløden for idretten.

Jeg har fått hatt Anders på besøk et par ganger for personlige treninger, der Anders viser seg enda større og sterkere enn tidligere. Han er en uselvisk spiller, har høy motor og har et ønske om å bidra. Dette er verdier det veldig sunt å bygge videre på og står høyt hos dagens lag. Derfor har vi ønsket Anders inni våre rekker

Veldig spent på samarbeidet

Når Anders får muligheten til å legge en hel sesong bak seg med god motstand, dra til seg all lærdom fra gode veteraner og trenere – så har jeg god tro på at Anders kan være en defensiv linjespiller som dominerer norske- og internasjonale baner i lang tid fremover. Anders kommer inn ved siden av Petter Langdalen og er begynnelsen på en veldig sterk front i forsvaret. Selv forventer jeg at han kommer til å markere seg fra første kamp i 2021, og kan bare bli bedre utover sesongen!

 

Store deler av artikkelen er hentet fra Kristiansand Gladiators sin hjemmeside

Denne og mer info finner du på deres hjemmeside her

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg