NM-bronse til Vilde Holt og Madelen Hofset Pedersen

Vilde Holt har i helgen tatt NM-bronse i motorcross. Slik beskrev hun dagen selv

 

Morsom helg i Elverum .Pallplass i lag NM i motocross med Madelen Hofset Pedersen og undertegnede.

Tror ingen trodde helt på at en «sliten mor som hun selv kalte seg» som ikke har kjørt på 3år og en enduro fører på enduro sykkel som heller ikke har kjørt motocross på evigheter, skulle fighte om gullet.

Vi ledet også en liten stund på poeng. Så i mål etter 2 heat, var det kun noen små poeng fra gullet og poenglikhet med sølvplassen. Beste individuelle plassering trumfer så da kom vi på bronse plass.

Jeg fikk to meget gode starter og viste at enduro sykkel ikke er å spøke med på starter. Thea var det ingenting å gjøre noe med og planen var å slippe henne forbi etter startsvingen og prøve å henge på så lenge jeg jeg klarte. Det fungerte fint og tok en 2 plass i heatet (Dvs. Jeg behøvde ikke slippe henne forbi..det klarte hun selv). I siste heatet gjorde jeg det samme og fikk ryggen til Thea i alle fall en liten stund. Martine kjørte forbi, men på siste runde satte jeg min beste rundetid og tok innpå igjen. Fant tilslutt en måte å kompensere for den katastrofalt dårlige demper justeringen min. Altfor korte heat etter min mening og gikk i mål under 1 sekund bak. Skulle vært 10 min til minst. Så da ble det 3 plass i heat 2. Martine kjørte bra og det er jo ikke sikkert jeg hadde passert allikevel, men følte formen kom skikkelig mot slutten.

Kan jo si det slik at enduro sykkel ikke er ideelt på motocross, fryktelig myk og jeg fikk virkelig jobbe for å holde sykkelen på banen. Men perfekt til enduro med massevis av bunndrag. Skulle stille demperne litt stivere mellom heatene, ny sykkel og litt lite kunnskap om demperne. Pappa så på løp og jeg tenkte dette fikser jeg selv. Veldig dårlig idé….. ble katastrofalt dårligere i heat 2.

Bare min egen feil og tror jammen jeg må åpne veiledningen og lese litt i den for engangs skyld.

Gøy var det, og veldig fin trening til NM i enduro om en uke.

Gratulerer til alle som tok pallplass i årets lag-NM. Takk også til arrangørene som avholdt en super løpshelg .Book litt mer sol til neste år bare, så blir det helt perfekt.

Rått å se Håkon Fredriksen’s siste heat hvor han «lappet» alle de andre førerne i sitt heat. Hadde løpet vært lengre hadde han lappet seg selv også. Tror aldri jeg har sett noen gjøre det før. Hatten av for en råå prestasjon!!

Takk til alle som følger meg, gokoppgjengen og alle sponsorene mine. Dere betyr veldig mye for meg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg