Presentasjon av Skogbygda

Presentasjon av Skogbygda

Skogbygda har de to siste sesongene endt på henholdsvis 3. og 4.plass, og årets målsetning er lik den har vært de siste sesongene, nemlig å kjempe i toppen av 8.divisjon. Og som i de foregående årene så er også i år Daniel Heimnes lagets høvding og øverste sjef. Vi har tatt en prat med Boss Heimnes for å høre hvordan stå er i klubben før seriestarten.

 Hvordan er dere i rute til seriestarten?

  • Vi er godt i rute. Synes nivået på treningene har vært bra, og treningskampene har vært gode. Men skulle kanskje ønske vi hadde fått spilt mer.

Hvordan har oppladningen til årets sesong vært?

  • Generelt sett vært god. Startet opp noe senere enn vi kanskje hadde håpet. Men har vært bra etter vi kom i gang. Som nevnt håper jeg at vi får til en kamp til før seriestart.

Hvor mye har dere trent?

  • Som alle lag på vårt nivå har vi måtte avlyse noen treninger. Men har stort sett vært 2 treninger i uken siden midten/slutten av februar.

Hva er lagets målsetting for årets sesong?

  • Samme som de siste årene. Kjempe i toppen av tabellen må være målet.

Hvem tror du vil kjempe i toppen av tabellen?

  • Alltid vanskelig å si, da det alltid er noen som overasker i den ene eller andre retningen. Erfaringsmessig vil lagene som overbevisende rykker opp fra 9 gjøre det bra. Så jeg tipper at Hakadal, Løvenstad og Frogner, sammen med oss vil være i toppen. Spår uavhengig en veldig jevn tabell i år, og ikke ha en suveren ener slik som i fjor.

Hvem tror du vil slite i bunnen av tabellen?

  • Samme som forrige spørsmål. Tipper det blir jevnt, og er alltid noen som overrasker. Og er noen lag jeg ikke kjenner særlig til, så er flere som jeg ikke vet hvilken halvdel vil kjempe i. Utfra forrige sesong, må jeg nok likevel si at Enebakk nok kommer til å være der nede.

Hvilken spiller hos dere selv har du størst forventning til i årets sesong?

  • Mange av gutta jeg har forventninger til. De fleste har vært hos oss lenge nå, og jeg vet hva jeg får av dem. Så velger å si jeg gleder meg til å se hva nysignerte Magnus Finset vil tilføre laget.

Hvem i laget tror du vil ta størst steg fremover i løpet av året?

  • Til nå i treningskampene synes jeg at jeg har sett laget har tatt steg fremover i banespillet. Så istedenfor å trekke frem en spesifikk spiller, vil jeg si at jeg tror vi tar steg i måten vi spiller med ball.

Hvem tror du blir toppscorer i avdelingen og hvem tror du blir lagets?

  • Vanskelig å si hvem som blir avdelingens toppscorer. Mange 2 og 3 lag i avdelingen, så kommer an på hvem disse har med seg jevnlig. Frogner hadde en som scorte mye i fjor, og vi har de siste årene hatt spillere i toppen selv. For vår del, er det flere kandidater. De siste årene har vi hatt flere som har scoret en del mål, uten at en enkelt spiller har dratt fra alene. Tror dette kan være tilfellet i år også. Da jeg summerer opp alle avhengighetene av hvem det kan bli, velger jeg i år og si at Jan Niklas blir toppscorer.

Hva er lagets sterkeste side?

  • Raske overganger og vanskelige å bryte ned

Spillere Inn: Magnus Finset (R&Å), Martin Haugland (Hauerseter)

Spillere ut: Tor Erik Tømmerbakk (lagt opp/pause)

Stallen: Piotr Sobieszczuk, Alexander Holen, Anders Kvalness, Andre Skogheim, Axel Dybvig, Andreas Johnsen, Eivind Husås, Emil Holen, Gaute Borgenholt, Jan Niklas Hagen, Jørgen Kårstad, Jørgen Westvang, Kasper Aanerud, Magnus Finset, Markus Sæter, Niklas Martinsen,Robin Pettersen, Sebastian Thøger-Andresen, Tobias Monsurd, Tobias Rzeznik, Kenneth Nordli, Casper Scharning og Martin Haugland

 

Lokalavis som følger kampene`

  • Nes-Sporten

Hjemmeside/facebookside

Facebook Skogbygda IF (@Skogbygda2164) / X (twitter.com)

Resultater treningskamper:

6-0 over Holter og 3-2 over Hauerseter 2

Skogbygda serieåpner med bortekamp mot Frogner onsdag 1.mai

Denne artikkelen er sponset av

Romerike Sparkebank

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg