Tidligere nesbu Daniel Sørli sikret seg skive 1 på Kongelaget i Voss tirsdag kveld

Tidligere nesbu og skytterkonge i 2016, Daniel Sørlie, sikret seg skive 1 på Kongelaget.32-åringen bodde tidligere på Auli, men skøyt for Høland/Bjørkelangen. Han var i storslag tirsdag kveld og klinket til med 249 poeng, med 9,9 på det eneste skuddet som ikke gikk midt i blinken.

Da NRKs reporter kom bort til eidskogingen, kom følelsene fram for alvor. 32-åringen jublet med tårene i øynene.

– Jeg mistet bestefaren min for kort tid siden, og han sa mye klokt til meg og gjorde at jeg ble en bedre skytter. Han har vært med meg hele veien, og snudde om på alt. Det var han som hjalp meg til å gå fra en middelmådig skytter til å bli en god skytter. Han ga meg trua på at alt kan gå. Nå klarte jeg det, bestefar! sa Sørli med tårer i øynene og hendene foran ansiktet.

Onsdag kveld ligger Daniel på skive 1, akkurat som da han ble Skytterkonge i 2016. Utrolig nok skal bamsen fra Magnor for åttende gang på rad skyte om den gjeveste tittelen i norsk skytesport.

Denne artikkelen er sponset av

 

Trysilhus 2022

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg