Tilbakeblikk fra 1983. Husker du da Trond Thorsen ble klubbmester i Nes Tennisklubb?

(Foto hentet fra Raumnes)

Det begynner å bli noen år siden Nes Tennisklubb var en oppegående klubb med mange medlemmer. For 35 år siden var det imidlertid full fart i klubben. I den siste helgen i august 1983 ble det arrangert klubbmesterskap for herrer og damer.

I herre single ble det et meget jevnt oppgjør mellom de to finalistene Trond Thorsen og Jan Torkel Johannessen. Det var spenning fra første ball, men det skulle til slutt vise seg at Trond Thorsen var den sterkeste. Han vant de to settene med 6-2 og 6-3

Vinnerne i de andre klassene var som følger:

Herre-double: Bjørn Tveter og Einar Johnsen ble mestere etter å ha slått Willhelm Bøe og Finn Petter Aune i finalen.

I klassen damesingel gikk Grethe Østmoe til topps etter finaleseier over Annie Skjølberg. Østmo ble forøvrig  også klubbmester  i mix-double sammen med og Olav Tunold

I guttesingel vant Petter Andre Aure over Tor M. Grue

1 kommentar
    1. Opprettelse av tennisklubben er en sak jeg støtter. Vi hadde tennisbane hjemme. Super Svelviksand og min bror og jeg spilte daglig. Jeg glemmer ikke mine fantastisk dårlige server og mine supre stoppballer.;-). Tennis er en utrolig fin sport som krever alt hva en kan ønske seg. Nå går jeg mye rulleski så ballansen er god. (jeg hadde faktisk en god backhand).
      Vi ga oss når Bjørn Borg sluttet.
      Mvh.Sett, game and match.:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg