Tilbakeblikk fra 2013. FUVO-boksere med “Gullrush” i NM

 

Hasan Zakrijev herjen i NM-finalen, og han sikret med dette FUVOs første NM-gull i ordinær boksing. Adam Shagar og Dzjjoar Ozdamirov vant og hvert sitt NM-gull

Etter seieren sa unggutten følgende til avisen Raumnes.

  • Det var en deilig seier, og vi har forberedt oss godt. Jeg har trent hardt for dette, og det var en god følelse å motta NM-gullet sier den da 16 år gamle Hassan Zakrijev

Boksetalentet fra Årnes var ute med en skade i nesten ett år, men trente knallhard for å komme tilbake. Under NM beviste han at formen aldri før har vært bedre og betalingen var NM-gull.

På den første treningen etter mesterskapet valgte Hassan å gi gullmedaljen til trener Tor Øverby.

  • Tor fortjener denne gullmedaljen. Han har store mål for meg og han legger hele hjertet sitt i bokseklubben. Uten hans hjelp hadde jeg aldri nådd dette målet, og han fortjener denne medaljen mer enn meg. Jeg vil vise min takknemlighet, sier Zakrijev til Raumnes,

FUVO deltok med hele ni boksere i mesterskapet og kunne reise hjem med seks medaljer, tre gull og tre sølv.

Trener Tor Øverby kunne etter NM-gullet fortelle at Hassan bokset fenomenalt, og han vant helt overlegent. Han slo fra alle kanter og i den tredje runden måtte motstanderen ta telling. Han leverte en meget sterk prestasjon, og sørget for en ny milepæl i klubbhistorien

I diplomklassen sørget Adam Chagev og Dzjohar Ozdamirov for ytterligere to gull, mens bokserne Emilian Kruzka, Apti Ylasov og Dzjunit Ozdamirov, reiste hjem med hvert sitt NM-sølv

 

En meget fornøyd gull vinner Hasan Zakrijev

Denne artikkelen er sponset av

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg