Verdensrekord i lagkonkurransen + EM-bronse til Jenny Stene

Først ble det EM-gull og verdensrekord i lagkonkurransen i dag under EM Pistol og Rifle 25m, 50m og 300m 2019 i Italia i dag tidlig. Så vant Jenny Stene EM-bronse i finalen i formiddag, som aller første norske kvinne med medalje i EM i denne øvelsen.

 

I finalen vant Jenny Stene bronse, mens Jeanette Hegg Duestad ble nummer sju. Det er 28 år siden Harald Stenvaag vant siste norske match-medalje i EM og dette er første gang en norsk kvinne klarer det på halvmatch eller helmatch.

Jenta fra Rånåsfoss sa følgende til Norges Skytterforbund sin nettside etter bragden.

– I finalen kommer jeg dårlig ut, men holder troen på meg selv og kjører på. Jeg er veldig glad for medalje, sa Jenny Stene etter finalen.

– Jeg fulgte planen om å være fryktløs i kvalifiseringen . Jeg kjørte på fra start, og det fungerte veldig bra. Jeg er best når jeg er litt rå og skyter på rytmen, sa Jenny Stene etter 1181 på rekordraske 60 minutter i kvalifiseringen som har skytetid 2 t og 45 minutter.

 

Du kan lese hele artikkelen fra Norges Skytterforbund her

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg