Vilde Holt feirer julen hjemme i Skogbyga

Norges Motorsportsforbund har tatt en liten prat med bygdas store Enduro-utøver, Vilde Holt.

-I år skal jeg feire julen hjemme i Skogbygda. Ordentlig julestemning på gården med grøt til nissen og julenek. Jeg skal krype opp foran peisen med Stomperud, Finbeck og Fia, Knoll og Tott og selvfølgelig Blondie. På bordet står en stor kopp med kakao og krem sammen med en bolle med div nøtter, sier Vilde Holt, som gleder seg stort til jul i hjembygda etter å ha vært utenlands og kjørt i flere måneder.

Og middagsmenyen er klar.

-Tradisjonell julemat med ribbe og riskrem med rød saus. Samfunnet endrer seg så mye og så fort at det er godt å kunne kjenne på at noen tradisjoner er slik de alltid har vært. Julen er for meg en slik tid, hvor det er godt å kunne få ha den gode gammeldagse julestemningen med storfamilien og kos, sier hun.

Treningsmessig blir det mest styrke – samt trening på treningsstudio i julen.

-I treningsopplegget mitt er julen satt av til nettopp familie og kos, og derfor blir det kun å vedlikeholde nivået på treningsstudio med mølle og styrke. Er hjemme bare en liten uke, så jeg skal rett og slett bare kose meg, avslutter Vilde Holt

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg