Vilde Marie Holt kjørte inn til en glimrende 2.plass i portugisisk mesterskap

En fornøyd Vilde Marie Holt gikk kjørte inn til en sterk 2.plass

Enduro-landslagets Vilde Marie Holt (bildet) er elev ved Enduro Code i Portugal – og har valgt å trene ved enduroskolen frem til VM i medio juni måned.

-Siden treningsmulighetene har vært begrenset i Norge, har jeg valgt å trene i Portugal. Jeg reiste rett hit etter landslagssamlingen i Italia og skal være her til VM går av stabelen 18. og 19. juni i Marco De Canaveses. Det er cirka 30 minutter unna her jeg bor. Enduro er stort her i Portugal og flere av de gode kvinnelige VM-førerne er herfra, sier Vilde Marie Holt.

I helgens andre andre runde i det portugisiske mesterskapet i enduro endte hun på andre plass. På den aller siste etappen hadde hun den raskeste tiden blant kvinnene.

Og det skjer i et land som har flere av de beste endurokjørerne i verden på kvinnesiden. Men det var jevnt i helgen. Etter seks av åtte etapper skilte det kun ett sekund mellom nummer to og nummer fire.

Hun trener for tiden på Enduro Code i Portugal – og resultatene lar ikke vente på seg. Selv er Vilde Holt veldig fornøyd med helgens sølv-plass og sier følgende til Norges Motorsykkelforbund:

-Jeg er i god form og i dag stemte det meste. Målet var å kjøre kontrollert gjennom hele dagen, men da jeg så at det var så jevnt måtte jeg ta større sjanser. Selv om jeg satte bestetid på siste etappe, måtte jeg ned i bakken, så jeg har fortsatt en del å gå på, sier Vilde Holt.

 

På sin facebookside skriver hun følgende: 2. plass i dagens runde (30.mai) av det portugisiske mesterskapet. En varm ☀️ og tørr dag hvor oppgaven var å holde meg på hjulene.

Ble spennende og da 6 av 8 etapper var unnagjort skilte det 1 sekund mellom 2-3-4 plass. Lederen var det ikke noe å gjøre med på dette tidspunktet. Hun var flere minutter forran. Tenkte at å holde seg på hjulene er en ting men podie er noe helt annet.
Etter å ha kjørt etapper i nesten en time skilte det 0.1 sekund i min favør. Satset på høyere fart og satte bestetid av damene på den siste etappen.
Det holdt til til 2. plass. Stolt av det.
Vil gjerne få takke alle sponsorene og alle som støtter og følger meg❤️
Alle sponsorene mine ❤️ Enduro Code, TilhengerNOR, Billigrørleggern,
DB Styrkecoach, RGH eiendom, Atletico,
2050 Trafikkskole, BUSSINVEST,
Kløfta skilt og reklame, Risk Racing,
Tandberg MC – GASGAS, Mamma og Pappa
Så kjører jeg selvfølgelig EXTRA for deg❤️😉
Stoor takk til Pål Anders Ullevålseter og landslaget for at dere satser på meg.
Ydmyk og takknemlig for det❤️
Selvfølgelig er også Dirt bike girls og RUSH mot rus med meg når jeg kjører❤️
Og klubben min er NMK Gardermoen og stedet mitt er Skogbygda❤️
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg